Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2006 - 17:51 Der er 5 kommentarer

Spyware (Hijackthis log)

Hej :-)

Jeg har haft min computer inficeret dybt med spyware.

Jeg har renset den med:

Spybot
Ad-aware
Dr.Web
Windows Defender
McAfee (VirusScan)

Min startside var ændret, og kunne ikke ændres men det er ordnet nu. Jeg får dog stadig ustyrlige pop-up vinduer i IE.

Desuden har spyware (malware) installeret et "program" kaldet "SnowBall wars".

Er der nogle som vil rense min HijackThis log?

-------
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\mnmsrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\defender1.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Active Desktop Calendar\ADC.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\mihor\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=55245&clcid={SUB_CLCID}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BMMMONWND] rundll32.exe C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatInfEx.dll,BMMAutonomicMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\windows\keyboard18.exe
O4 - HKLM\..\Run: [defender] C:\\defender1.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\newname18.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Active Desktop Calendar] C:\Programmer\Active Desktop Calendar\ADC.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Fast Start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: TabUserW.exe.lnk = C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: (no name) - SolidConverterPDF - (no file) (HKCU)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {13EC55CF-D993-475B-9ACA-F4A384957956} (Controller Class) - https://www.windowsonecare.com/install/cli/1.0.0971.12/WinSSWebAgent.CAB
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://scan.safety.live.com/resource/download/scanner/en-us/wlscbase7617.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20040428/qtinstall.info.apple.com/saba/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {78AF2F24-A9C3-11D3-BF8C-0060B0FCC122} (AcDcToday Control) - file://C:\Programmer\MDT5\AcDcToday.ocx
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://webcam01.fmts.dk/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C6637286-300D-11D4-AE0A-0010830243BD} (InstaFred Control) - file://C:\Programmer\MDT5\InstFred.ocx
O16 - DPF: {F281A59C-7B65-11D3-8617-0010830243BD} (AcPreview Control) - file://C:\Programmer\MDT5\AcPreview.ocx
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = fmts.lan
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = fmts.lan
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = fmts.lan
O17 - HKLM\System\CS3\Services\Tcpip\Parameters: Domain = fmts.lan
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: ACU Configuration Service (ACS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\acs.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Unknown owner - C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe" /ServiceStart (file missing)
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: TabletService - Wacom Technology, Corp. - C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe

Med Venlig Hilsen

Mick (Sicma) :-)

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2006 - 17:56 #1
Btw.

I må gerne hjælpe mig, udover at rense min HijackThis log. Hvis i har tips og råd, lytter jeg gerne med.

Så vil jeg blive ekstra glad :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
10. maj 2006 - 18:23 #2
kigger
Avatar billede casemann Nybegynder
10. maj 2006 - 19:09 #3
http://www.ewido.net/en/

Den gjorde et godt stykke arbejde for mig.
Avatar billede levithan Nybegynder
10. maj 2006 - 19:23 #4
C:\defender1.exe
C:\windows\keyboard18.exe
C:\\newname18.exe

tryk  ctrl+alt+delete og vælg task manager. så trykker du på prodcess fanebladet og finder defender1.exe. Denne markere du og trykker på afslut prodcess nederst til højre og svar ja til den dialog boks der kommer.  Herefter kan du finde filen via START > SØG >  FILER OG MAPPER, når filen er fundet markere du den og sletter den, hvis filen ikke findes går du blot videre. Ved tilfælde af at filen ikke kan lukkes ned i task manager skal der startes op i fejlsikret tilstand. Dette  gør du ved at genstarte din pc og lige før pc’en starter op med det sorte XP logo  skærmbillede trykkes der gentagende gange på F8 tasten for at få menuen frem.

*********************

O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\windows\keyboard18.exe
O4 - HKLM\..\Run: [defender] C:\\defender1.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\newname18.exe

slett disse i hijackthis.

**********************
prøv denne guide.

http://www.eksperten.dk/artikler/954

og af slut med at lægge en ny hijackthis log
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. maj 2006 - 20:09 #5
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26051

Loggen bliver også renset inde på Spywarefri.