Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 10:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Rammerne forsvinder? Mangler hurtig hjælp

Hej Eksperter

Jeg sidder lige og er i fuld gang med min Bachelor opgave som skal afleveres mandag, så er ret presset. Derfor håber jeg der sidder en derude, selv om det er helligdag, der har tid til at hjælpe...
Jeg har i Photoshop (CS2) lavet et slags organisationsdiagram, hvor jeg har indsat tekst og derefter brugt bla. "ractangle tool" til at lave en ramme omkring teksten. Det ser helt fint ud, problemet er bare at når jeg gemmer og indsætter tegningen/billedet i Word, bliver rammerne og pilene ikke vist - kun teksten?
Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen!!

Kenneth
Avatar billede goose Nybegynder
12. maj 2006 - 10:58 #1
Har du husket at lægge lagene sammen (flatten image) inden du gemte?

/Goose
Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 11:04 #2
Har lige prøvet det. Det virkede desværre ikke.. (Skal lige siges at jeg langt fra er superbruger at Photoshop, så måske er den et eller andet virkelig dumt jeg har glemt/gjort)
Avatar billede cpufan Juniormester
12. maj 2006 - 11:26 #3
du har nok valgt for lille stregtykkelse, så den bliver for tynd til at kunne vises i word.

har du prøvet at udskrive billedet?
Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 11:26 #4
Hvis jeg markerer mit dokument i Photoshop og kopier den til en ny, er det kun rammerne som jeg kopierer og ikke teksten??
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:26 #5
i photoshop kan man både arbejde med streger, der er rigtigt tegnet i pixels og med "workpaths". Måske er dine rammer workpaths?
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:28 #6
eller kan du prøve "save for web" i menuen aller længst til højre. Der kan du tydeligt se hvad der bliver gemt
Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 11:29 #7
Jeg kan desværre ikke komme til en printer på nuværenden tidspunkt. Hvordan tjekker jeg om mine rammer er i pixels el. workpaths?
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:30 #8
prøv at tage din pen og højreklik på en af dine streger. Hvis der kommer funktioner som stroke og fill frem er det en workpath.
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:30 #9
pen er et specielt værktøj i photoshop
Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 11:30 #10
Hvis jeg siger "save for web" kommer der heller ikke rammer med. Under Layers, ligger rammerne som hedder background, som det eneste, hvis det skulle kunne hjælpe? Glad for at i vil hjælpe
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:32 #11
lyder mægtigt mystisk. forsvinder stregerne hvis du trykker på det lille øje, der styrer om baggrundslaget er synligt?
Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 11:35 #12
Nej, så forsvinder teksten?? Der kommer de der grå/hvide firkanter bag og det eneste der er tilbage er netop rammerne
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:37 #13
ok det lyder ret syret at rammerne er på baggrundslaget, men stadig kan ses når baggrundslaget bliver gjort usynligt.

En meget sær løsning vil være at bruge printscreen. Men det kommer lidt an på hvad billedet skal bruges til og hvor stort det er jo
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:40 #14
det vil sige at su zoomer så billedet har præcis den størrelse det skal have. Trykker print screen. Nyt dokument. Paste, og så beskærer billedet
Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 11:41 #15
Det tror jeg sgu bliver løsningen, altså print screen.. twotimes, vil du ikke lige smide et svar, så får du point
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:42 #16
sådan. Det er jo noget være fuskeri, men virker nogenlunde
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 11:42 #17
værre altså
Avatar billede badmanden Nybegynder
12. maj 2006 - 11:45 #18
Jeg kan ikke forstå hvad der er sket, men det ser ok ud med print screen og har ikke tid til at være kritisk såå... Tak for hjælpen