Avatar billede xy Nybegynder
13. maj 2006 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Meget irriterende fejl om to systemer ved opstart

Da mit windows vd en fejl blev installeret på e-drevet ved en fejl valgte jeg at formatere cmputeren en gang til og installere det på c-drevet. Nu kommer en fejlmelding hver gagn om at jeg skal vælge ml. 2 win xp pro systemer og trykke enter, hver gang computeren starter op. Kan jeg ikke gøre noget ved det ? Jeg havde tidligere delt min harddisk op i 3 og installeret en ekstern hardisk Derfor gik der rod i bogstaverne Jeg ville meget gerne om nogen ville hjælp mig.
Avatar billede cpufan Juniormester
13. maj 2006 - 14:50 #1
find din fil der hedder BOOT.INI
den ligger i roden på C-drevet

åbn den

og

sæt dette i stedet for:

[boot loader]
timeout = 30
default = multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS = "Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Gem det gamle som sikkerhedskopi, hvis ovenstående skulle give fejl.
Avatar billede xy Nybegynder
13. maj 2006 - 15:21 #2
Jeg prøver med en søgning i alle mapper og filer at se om den finder den. Jeg kan ikke selv se den. I bunden af mit c-drev ligger mappen WinSxS, og der kan kan ikke finde filen
Avatar billede xy Nybegynder
13. maj 2006 - 15:22 #3
Søgningen på BOOT:INI vosite ingen filer der hed sådan
Avatar billede hub Nybegynder
13. maj 2006 - 15:34 #4
skrivebord-h-klik denne computer-egenskaber-start og genoprettelse-fjern hak i vis liste over operativsystemer
Avatar billede cpufan Juniormester
13. maj 2006 - 15:42 #5
det er boot.ini  altså punktum

den kan være skjult

så skal du ændre til at vise skjulte filer
Avatar billede xy Nybegynder
13. maj 2006 - 15:43 #6
Jeg troede det var en meget svær opgave og jeg var faktisk klar til at køre en kildisk. Men tænk at det kunne blive så let. Tusid tak for hjælpen.