Avatar billede bolmer Nybegynder
14. maj 2006 - 12:00 Der er 4 kommentarer

Eclipse til PHP?

Jeg har netop installeret et PHP plugin til eclipse. Men hvis jeg vil teste min side igennem eclipse så skal jeg have en lokal server kørende.

I macromedia dreamweaver kan man uploade direkte til sin hjemmeside og så se resultatet i en browser.

Er det ikke muligt at gøre de samme igennem eclispe, eller understørrer det kun en lokal server?
Avatar billede pgm Nybegynder
14. maj 2006 - 14:52 #1
Hej,

På følgende side kan du se en kort guide til brug af php eclipse med ftp support.
http://www.phpeclipse.de/tiki-index.php?page=FTP+and+WebDAV
Avatar billede bolmer Nybegynder
14. maj 2006 - 15:07 #2
hmm tror det er en gammel side. Når man følger det indledende skridt:

switch to the Update Manager, add a bookmark to http://update.eclipse.org/updates/, expand it, expand Eclipse SDK 3.x.x category and find Eclipse FTP and WebDAV Support. Select the feature and press Install Now button in the Preview. It will download, install and configure this feature automatically. Restart when asked and that's it.

så kommer der ikke noget med Eclipse FTP eller WebDAV support, denne eneste man får når man expander er:

Graphical Editing Framework SDK 3.1.1
Graphical Editing Framework Developer ressources 3.1.1
graphical Editing Framework 3.1.1

og det giver ikke meget mening af forsætte med opsætningen før man har det på plads...
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. maj 2006 - 16:26 #3
Help > Software Updates -> Find and Install...

Search for new features to install -> Next

(v) Eclipse.org Update Site -> Finish

Vælg et mirror

Eclipse.org update site -> FTP and WebDAV 3.0.0 -> FTP and WebDAV Support 3.0.0

... eller tager jeg fejl
Avatar billede bolmer Nybegynder
14. maj 2006 - 18:25 #4
det eneste der kommer hvis jeg bare vælger:

Eclipse.org Update site

er SDK Examples 3.1.1

tror ikke man kan hente det igennem eclipse.

Jeg fandt den som en zipfil på eclipse siden, men det fungere langt fra optimalt. Hver gang du vil eksportere en fil skal du igennem 4-5 forskellige menuer. I Dreamweaver så man bare trykke på en pil når man har markeret filen og så bliver den uploadet.

Det er langt fra holdbart at man skal igennem så mange menuer for at uploade en fil hver gang man har lavet en ændring.