Avatar billede asmodeus Nybegynder
15. maj 2006 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen surround på den digitale udgang på lydkortet?

Hejsa

Jeg har netop indkøbt mig et KEF surround højttaler sæt og en Sony surround forstærker - og har sat det til mit lydkorts coaxiale digital udgang.

Når jeg spiller film, kommer der fin surround lyd, men i spillene kører den kun i Stereo - og jeg får slet ikke muligheden for at vælge surround.... hvorfor det???

Jeg kan næsten ikke tro, at man kun kan få surround ved at tilslutte det til de analoge udgange, så derfor håber jeg at der sidder en der lige ved hvad der skal til.
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 12:00 #1
hvilket lydkort ?
Avatar billede jacla Nybegynder
15. maj 2006 - 12:58 #2
Hvilke højttaler har du valgt i Kontolpanelet => Lyd/lydenheder ?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
16. maj 2006 - 15:03 #3
Onboard AC97... bundkortet er Asus A8V Deluxe.

Jeg har ikke rørt ved Windows´ lyd indstillinger, da lydkort driveren tager over på indstillingssiden. Men der har jeg sat den til 5.1 - og ren digital udgang.
Avatar billede jacla Nybegynder
16. maj 2006 - 18:33 #4
Prøv at ændre den og se om der sker noget ved det.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
12. juni 2006 - 11:55 #5
Har ikke løst problemet og lukker spørgsmålet.