Avatar billede cellini Nybegynder
18. maj 2006 - 08:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win XP kan ikke starte op!

Jeg kan ikke starte min PC med WIN XP op.

Lige efter man kan se Win XP logoet genstarter PC'en. Herefter får jeg skærmbilledet, hvor jeg kan boote fejlsikret. Det kan jeg heller ikke!

Har haft harddisken i en anden PC, og der kan læses på den.
Har prøvet med forskellige RAM-klodser, så det er heller ikke problemet. Jeg formatterede for 1-2 måneder siden, og er sikret mod virus/spyware.

Jeg har ingen efaringer med systemgendannelse.

Kan jeg undgå at formattere igen?

Håber at nogen kan hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 09:00 #1
Boot op på din XP-skive - vælg "Reparer fra genoprettelseskonsol" - log in - skriv - chkdsk /r - klik enter - når maskinen er færdig skriv - exit - klik enter
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2006 - 09:09 #2
Når du så har gjort det, er der en opgave mere til dig:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=cellini&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Du har fået indtil flere mails om indlæg i dine spørgsmål. Sletter du bare dine mails?
Avatar billede cellini Nybegynder
18. maj 2006 - 11:03 #3
Kræver det ikke et svar, hvis jeg skal kunne lukke et spørgsmål?
For jeg regner med, at det er det, du venligst gør opmærksom på... :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 11:17 #4
Helt uden at blande mig i debatten, så er det da vist sædvane at man beder om et svar fra den eller de profiler der har givet løsningen. Ingen løsning så lægger man selv et svar og accepterer
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2006 - 11:31 #5
Avatar billede cellini Nybegynder
18. maj 2006 - 11:40 #6
Så er der ryddet op i hængepartierne...
Tilbage til mit problem :-O
Avatar billede cellini Nybegynder
19. maj 2006 - 09:02 #7
Har nu prøvet at sætte XP-cd'en i og boote fra den.
Får nu denne fejl:
"NTLDR mangler"
Hvad mon det betyder...?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 09:27 #8
Hvis du får den besked booter du ikke fra cd-drevet. Du skal i BIOS og vælge cd-drev til FIRST BOOT DEVICE og så skal du trykke på en tast når du bliver spurgt, det sker lige efter at computeren booter fra cd-rom
Avatar billede hcma Novice
19. maj 2006 - 11:07 #9
Avatar billede cellini Nybegynder
19. maj 2006 - 11:43 #10
Foreløbigt tak for svarene. Jeg kigger på det, når jeg kommer hjem fra job.
Avatar billede cellini Nybegynder
21. maj 2006 - 15:03 #11
Tak for hjælpen, Helgec. Hvis du vil have points, må du jo lave et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2006 - 15:17 #12
:o)