Avatar billede webt Nybegynder
22. maj 2006 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå forsøg på forbindelse gennem VPN

Hej folkens,

Jeg har to VPN forbindelser liggende i windows XP pro, disse fungerer ganske fint men der er lige et irriterende problem.

Problemet er som sådan ikke relateret til VPN men nok mere bare windows. Idet systemet ikke kan opnå forbindelse via standard netværksforbindelse vil windows meget gerne forsøge sig via først den ene VPN og dernæst den anden VPN hvilket jo resultere i to dialup vinduer.
Er det muligt at undgå dette, det er rimeligt irriterende at den forsøger lige meget hvad – fx hvis firewall blokkere et site/applikation springer dialup vinduerne straks frem – kan denne sikkert velmente service ikke slås fra på en måde?

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2006 - 14:31 #1
I Vis Netværksforbindelser kan du højreklikke på den, og vælg Deaktiver.
Avatar billede webt Nybegynder
22. maj 2006 - 14:35 #2
Hej,

Det var også det jeg tænkte, det er nemlig muligt på standardforbindelsen, men på de to VPN er disable/deaktiver ikke i menuen desværre

Mvh
Martin
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2006 - 14:56 #3
Ok, det vidste jeg ikke.

I kontrolpanelet er der et ikon for internetindstillinger. Derunder finder du et faneblad der hedder forbindelser. Kan du ikke insdtille noget der, så den ikke bruger VPN forbindelserne til internet forbindelser ?
Avatar billede webt Nybegynder
22. maj 2006 - 16:30 #4
Det var lige den jeg ledte efter takker, smid et svar :)

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. maj 2006 - 01:11 #5
Ping :-)
Avatar billede webt Nybegynder
23. maj 2006 - 06:48 #6
Pong :)