Avatar billede strcoder Nybegynder
24. maj 2006 - 14:51 Der er 7 kommentarer

Webservice med 10g og JDeveloper

Jeg vil gerne have 'hul igennem' med webservices, jeg har en 10g applicationserver og jeg anvender JDeveloper (den nye java version).

Det jeg forespørger er links til gode/nemme tutorials i hvordan jeg.

1. Sætter 10g applicationserveren op til at kunne snakke med JDeveloper
2. Anvender JDeveloper til at benytte webservices.

Jeg er ikke interesseret i at udbyde webservices, blot anvende dem som andre udbyder, som f.eks. Google.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2006 - 18:47 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2006 - 18:50 #2
re 1)

Du mener vel JDeveloper til at snakke med applikation serveren.

Virker det ikke out of the box ?
Avatar billede strcoder Nybegynder
01. juni 2006 - 14:13 #3
Jeg har kigget på linket, og tutorialen er lavet til en 10g version der er anderledes end min, der skal oprettes en 'stub', og der er ingen funktionalitet i min JDeveloper (10.1.3.0.4)

Jeg ønsker blot at få hul igennem til en webservice, ikke at udbyde en.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2006 - 04:30 #4
Artiklen drejer sig netop om at bruge en web service helt specifikt Google
som du også vil bruge.

Funktionaliteten til at generere en stub burde være der. Du har en nyere version
og jeg har svært ved at tro at de har fjernet funktionalitet. http://www.oracle.com/technology/products/jdev/101/viewlets/viewlet.html
nævner konsumering af web service.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2006 - 04:35 #5
Hm.

Hvilken version hentede du ?

http://www.oracle.com/technology/products/jdev/101/collateral/101/featurematrix.html

antyder at J2EE og Suite versionerne har web service support men at Java versionen
ikke har !
Avatar billede strcoder Nybegynder
02. juni 2006 - 10:24 #6
Jeg fik hul igennem i går ved at oprette en 'Web Service Proxy', den kunne konfigureres vha. service udbyderens wsdl.

Jeg bruger JDeveloper (10.1.3.0.4) som i skrivende stund skulle være den sidste. Application Serveren er version 10.1.2 (jeg har ikke hentet sidste opdatering da serveren ikke er sat i produktion endnu)

Der er webservice support i min version (som er java versionen), der er bare rokeret om og omdøbt en masse funktioner.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2006 - 20:09 #7
Ellers kan folk jo ikke se at det er en ny version ...

:-)