Avatar billede salanti Nybegynder
25. maj 2006 - 16:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bærbar gået død

Hej.
Jeg har en fujitso siemens bærbar Amilo M 7400 2 år gammel.
styresystem er winXP home og antivirus er opdateret.
Den er begyndt på vilkårlige tidspunkter at gå i STOP mode dvs blå skærm med en fejlmeddelelse at irql_not_less_or_equal, jeg har derefter kørt scandisk og den rettede nogle systemfejl og genstartede fint, men efter en 10-15 gik den i blå igen med samme fejlmeddelelse men med en ekstra teknisk oplysning vedrørende ndisuio.sys. Nu når jeg genstarter bliver den ved med at gå i blå skærm.
Jeg har ikke for nyligt installeret nyt hard eller software eller opdateret nogle drivere. Og der er ikke noget ekstra hardware forbundet til computeren (som fx USB)
Nogen ide til hvad jeg kan gøre?
Tak
Avatar billede salanti Nybegynder
25. maj 2006 - 16:05 #1
det lader til at jeg får en ny "STOP" meddelelse hver gang. Nu skriver den Memory_management
Avatar billede salanti Nybegynder
25. maj 2006 - 16:27 #2
Jeg kan ikke lave en repair da jeg ikke har denne mulighed på min medfølgende FS winXP recovery CD - men jeg har recovery consol --- ved bare ikke helt hvad jeg skal bruge den til.
Avatar billede salanti Nybegynder
25. maj 2006 - 16:36 #3
nå jo, det er faktisk muligt at lave en Repair ser jeg nu, men den kommer til 25% i chkdisk og så går dem i stå :-( Det samme gælder når jeg laver en chkdisk fra recovery consolen -- men nu synes jeg lidt at gode dyr er rådne når jeg ikke kan lave en chkdisk, suk
Avatar billede salanti Nybegynder
25. maj 2006 - 17:09 #4
lukker og formaterer