Avatar billede larskrimi Novice
25. maj 2006 - 16:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

chkdsk kører automatisk hver gang jeg starter min PC

Hver gang jeg starter min computer, kører chkdsk en diskscan umiddelbart før "logon-skærmen". Jeg får den besked at det er "recommended" at køre en scan, men at jeg kan annullere hvis jeg trykker en tast inden 10 sekunder.

Er der nogen der ved hvorfor chkdsk bliver ved med at starte? Den finder ikke nogen fejl på drevet, men alligevel synes den at den skal køre ved hver boot.

Hvordan kan jeg undgå dette?

På forhånd tak!
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2006 - 17:28 #1
Hvis du kan huske hvilke diskenheder den checker, så kan du i dennne computerhøjreklikke på den/de pågældende diskenheder, og vælge Egenskaber > vælg Funktioner > Under status for Fejlsøgning, trykker du på Undersøg nu > Marker et flueben i begge felter, og tryk Start nu. Den vil fortælle dig, at den vil udføre dette ved næste start, så du genstarter maskinen.
Nu skulle den gerne køre en check af den/de diskenheder du har valgt, men kun denne gang. Hvis du efterfølgende genstarter igen, så skulle den ikke checke disken mere.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. maj 2006 - 18:02 #2
Avatar billede larskrimi Novice
26. maj 2006 - 09:13 #3
=> Dragonknight: Det var også det første jeg tænkte på, men det hjalp ikke.

=> gratis: Tak for linket, jeg fandt en løsning i tråden. Det hjalp da jeg kørte chkdsk fra en cmd-prompt i stedet for fra windows. Læg et svar, så skal jeg give point.

Tak for hjælpen!
Avatar billede gratis Nybegynder
26. maj 2006 - 09:20 #4
du er velkommen :) jeg samler ikke på point, så snup dem selv. Go Weekend :0)
Avatar billede larskrimi Novice
26. maj 2006 - 09:45 #5
Ok, så siger jeg bare tak og god weekend ILM.

Hvis du vil have pointene Dragonknight, kan du jo lægge et svar. Ellers nupper jeg dem selv
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. maj 2006 - 09:51 #6
Så nap du dem selv, og lige måde ;-)