Avatar billede melange Nybegynder
25. maj 2006 - 21:21 Der er 4 kommentarer

C# hænger

Sidder her og koger lidt over midt første .NET program :) Jeg har bare det problem at den står og hænger, og venter med at hente det billede (som det skal hive fra en url).
Formen er forholdvist ligetil. Den består bare af en knap, en label og en picturebox, og koden kan findes her: http://pastebin.com/737741

Når den først går igang med at hente billedet går det fint, men den tager lige 10-20 sekunder før den overhovedet begynder :/
Avatar billede nielle Nybegynder
25. maj 2006 - 22:16 #1
Hvis jeg prøver din kode host mig, så kommer den stort set med det samme.

Jeg gætter derfor på at dit problem er netværksrelateret.
Avatar billede melange Nybegynder
25. maj 2006 - 23:25 #2
Ja - nu gør den det også her og jeg tror jeg ved hvad problemmet er. Jeg har tideligere idag siddet og kodet på en hjemmeside bag en stor grum proxy, og for at teste den i IE måtte jeg jo lige sætte IE op til at køre gennem den.

Det glemte jeg selvfølgelig at fjerne senere når jeg legede med C#. Nu fjernede jeg så proxyen fra IE og det kører fint.
Lyder det rimeligt? Hvad jeg dog ikke forstår er hvorfor jeg overhovedet fik billedet ned - prøver C# automatisk uden proxy efter noget tid? er der nogen som kan be/afkræfte dette?

bare smid et svar hvis du vil have points.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. maj 2006 - 00:37 #3
C# gør nok ikke noget. Men der er vist noget med at IE forsøget at være flink, og tænker noget i retning af: "hmm, jeg kan ikke få forbindelse. Lad mig se om ikke der ligger noget gammelt i cachen, som jeg kan vise ham. Det ville være synd at give ham en fejlbesked, for så bliver han bare ked af det".
Avatar billede nielle Nybegynder
26. maj 2006 - 20:47 #4
Jeg springer over point på denne her :^)