Avatar billede cobain79 Nybegynder
31. maj 2006 - 21:15 Der er 15 kommentarer

sammensætning af pc, men duer ikke, hjælp

Hej jeg har lige købt nogle nye dele til min pc og nu kan jeg ikke få den til at starte op, jeg er rimelig sikker på at jeg har samlet den korrekt og at alle dele er kompitable med hinanden.
jeg har købt følgende:
psu: Fortron ZEN FSP-300 kan findes på www.vcore.dk
cpukøler: www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122166
grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=199884
bundkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134803

Jeg havde selv, 2*512 ddr pc3200 ram og en ata harddisk og en pentium 4 processor 2,8 ghz socket 486

Når jeg har sat det hele sammen og tænder for pc så sker der ikke noget som helst, selv pc speaker siger ikke noget og jeg får intet billede på skærmen.
Jeg har fået testet både grafikkortet og bundkortet og begge virker fint, psu har jeg prøvet på min gamle pc og den virker også fint. resten skulle også være ok. Det eneste jeg kan være en smule i tvivl om er min processor som jeg ikke er helt sikker på.

Hvad kan skyldes når pc ikke vil starte og pc speaker ikke melder fejl eller noget?
Avatar billede cpufan Juniormester
31. maj 2006 - 21:34 #1
strøm
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. maj 2006 - 21:44 #2
Du har husket P4 stikket til cpu
Avatar billede intenz Novice
31. maj 2006 - 21:47 #3
Og husket at tilslutte power knappen til motherboardet?
Avatar billede cobain79 Nybegynder
31. maj 2006 - 21:57 #4
jeg har power til motherboardet, der er lys i dioden på motherboardet, er lidt i tvivl om med p4 stikket til cpu, skal cpu ikke bare monteres på motherboardet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2006 - 22:42 #5
Jo, men cpu skal have strøm.
Avatar billede cobain79 Nybegynder
31. maj 2006 - 23:36 #6
hvordan ser det stik ud? på mit powerstik som jeg sætter til moterboard er der et lille stik som er i samme samling som kan klikkes på sammen med powerstikket, er det dette stik? og hvor skal det sidde hvis ik det skal sidde sammen med strømstikket på motherboardet. Jeg mener bare ikke at jeg mangler nogen strømstik at sætte til, men kan jo godt være et jeg har glemt :-(
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. maj 2006 - 23:46 #7
P4 stikket er et firkantet stik med 4 pins, det burde ikke være til at overse.
Avatar billede cobain79 Nybegynder
01. juni 2006 - 00:05 #8
Nope jeg har fundet det og sat det til, nu er der lyd i pc speakeren, men den bipper med fejl, så jeg må lige finde ud af imorgen hvad det kan være, føler mig helt dum nu, at det har været det stik jeg har manglet. Så hvis jeg lige kan få et svar så jeg kan give points som tak for hjælpen, og jeg vender jo nok tilbage når jeg ikke kan finde den nye fejl hehe :-)
Avatar billede cobain79 Nybegynder
01. juni 2006 - 11:53 #9
nu har jeg fået gang i svineriet, tilsyneladende havde jeg et problem med en af mine ram blokke, nu vil jeg lige have testet den ellers skal jeg have købt en ny blok.
Jeg får dog stadig ikke lov at starte helt op, men har idet mindste fået billede på skærmen :-) Nu skriver den "No IDE master H.D.D detected" er det fordi jeg skal have ændret på nogle indstillinger i bios eller skal jeg have flyttet rundt på en juper på harddisken så den bliver primær? Da harddisken sad i min gamle pc var der ingen problemer
En sidste ting kan det passe at den ene af ramblokkene ikke virker fordi det er et andet mærke end den der virker og evt ikke er kompitabel med det nye bundkort? de 2 ramblokke virkede jo fint i min gamle pc
Avatar billede cobain79 Nybegynder
01. juni 2006 - 12:11 #10
Nu har jeg fået den sat som primær, men nu viser den kort windows xp opstartsbillede, men så kommer en blå skærm med noget hvid skrift i et en brøkdel af et sekund og så genstarter den, kan det være fordi jeg kun har 512 mb ram i maskinen? Jeg skulle da mene den stadig kunne starte op dog ikke køre så hurtigt. Kan det være andet end rammene den er gal med?
Avatar billede vibs1310 Novice
01. juni 2006 - 13:15 #11
Det skulle ikke være pga manglende ram, da den sagtens kan nøjes med 512 MB. Kan du starte pcen op i fejlsikret? Det kan måske være pga en forkert driver.
Har du installeret en ny xp efter du har skiftet hardware?
Avatar billede cobain79 Nybegynder
01. juni 2006 - 16:54 #12
nej jeg har ikke installeret en ny windows xp, den er fuldstændig som den var på den gamle pc, jeg har delt harddisken op i 2 partinationer, et c og et d drev, hvis jeg skal installere windows xp på ny, kan jeg vel godt nøjes med at installere den på drev c og beholde drev d?
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 17:00 #13
Hvis du har skiftet bundkort og stadig kører med den samme windows installation kan det give masser af problemer. Så vil jeg klart vælge at formatere. Du kan sagtens nøjes med C drevet og beholde D drevet uændret
Avatar billede cobain79 Nybegynder
02. juni 2006 - 09:31 #14
Har fået den op og køre så hvis en af dem med p4 kommentar vil ligge et svar så jeg kan give point. Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2007 - 19:50 #15
Ingen svar = læg selv svar og behold point...