Avatar billede mash Mester
01. juni 2006 - 11:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med forskel på om der er www foran eller ej

hej experter

jeg har lavet en site i flashmx som bruger php/sql,problemet er at hvis jeg tilgår siden med WWW så virker noget af den ikke ,men hvis jeg tilgår den uden WWW så virker det.

den ligger på et b-one hotel.

problemte er opstået efter jeg har implanteret et galleri som henter billeder via php fra en sql database.

link der virker http://am-staff.org
link der ikke virker http://www.am-staff.org

begger ser ud til at virke ,men hvis man klikker på gallary og vælger en af de 3 "hunde" er det kun uden www der komme 4 tomme felter,med www så sker de ikke en disse ?

håber der er nogle der ved hvordan det løses.

ps. har søgt efter det på experten ,men synes ikke jeg kunne finde andre med samme problem.

vh.
tgkdk
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
01. juni 2006 - 12:07 #1
Det er sikkert fordi du har hardcodet adressen f.eks. http://am-staff.org/bijou_modul.swf i så når du kommer fra www.am-staff.org spørger du i princippet et andet domænenavn, og derfor fejler flash. du kan gøre 2 ting:
1) bare requeste bijou_modul.swf (uden domænet). Så laver den automatisk requestet til det nuværende domæne.
2) putte en crossdomain.xml ind på http://am-staff.org/crossdomain.xml der tillader domænet www.am-staff.org

Løsning 1 er nok at foretrække...

Måden at debugge denne type fejl på er at installere et tool som f.eks. http://www.fiddlertool.com/ og så følge med i de requests der sendes frem og tilbage mellem serveren og klienten.
Avatar billede mash Mester
01. juni 2006 - 13:36 #2
Ja den er hardcoded ,det er en del af problemet,har rettet det ,nu er det "bare" min flash der ikke får noget indput fra php script,selv om phpén sender output som den skal.

Har installeret fiddlertool, super program!! er der programmer til at "debugge" flash/swf online ?

Nå men smid et svar just4fun,har jo fået svar på mit spørsmål :-)
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
01. juni 2006 - 14:05 #3
bip :-)

lidt gæt:
* Jeg synes det ser ud somom det data der kommer tilbage fra php-scriptet er lidt...underligt med underlige tegn hist og pist
* og contentencodingen står til HTML selv om det er plaintext
* jeg ved ikke hvilket scope "no5" er i, men billedindexet skal sikkert være _root.billede_id og ikke bare billede_id ...
Avatar billede mash Mester
01. juni 2006 - 14:14 #4
Det sjove er at hvis man tilgår det direkte så virker det :-? , altså http://www.am-staff.org/gal.html

btw. "no5" er bare en frame label....

nå men prøver at _root bilede_id, der sker noget når man loader en swf istedet for at kalde den direkte.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
01. juni 2006 - 14:20 #5
Bare et gæt:
i "no5" bliver billederne loadet. Lige inden er de blevet hentet ind i _root.billede_id
Hvis gal_modul.swf loades direke (som i .html-filen), vil billede_id nok være = _root.billede_id da den er i roden. Men hvis den er loadet ind i en anden .swf, vil _root være et andet movieclip, og derfor vil billede_id ikke være det samme som _root.billede_id..
Avatar billede mash Mester
01. juni 2006 - 14:52 #6
Jubii ,har fundet ud af det ,_root er roden i den swf der loader den nye :P det er _level0 det er roden i den "locale" swf....