Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 13:14 Der er 66 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg alt af et linuxprogram

Jeg har prøvet mig frem med diverse Linux versioner. Det der volder problemer er nu at ved startup kommer den med en meldig om at den søger efter en grub fil. En rest fra Kubuntu som er ca 2mg og som jeg ikke kan se i diskhåndtering. Jeg kan se den i et andet program fra Acornic. Fjerner jeg den nunærende linux installation fra diskhåndtering kan den slet ikke starte op fordi den sæger efter denne grup fil

Jeg skriver fra min søns computer fordi jeg er ved at køre linux ind en gang til for overhovet at komme på min egen computer.
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 13:29 #2
Nu har jeg virkelig problemer. Jeg kan ikke komme ind på min egen computer. Den starter kun op med blå skærm
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 13:30 #3
Jeg har prøvet at lave den diskette men den ville ikke boote
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 13:34 #4
Er det tilstrækkelig at lave boot cd-en eller skla jeg også lave noget på min egen. Boot-cd,en kan jeg jo lave fra min søns
01. juni 2006 - 14:06 #5
Hvad mener du - er det KILLDSIK du forsøger at bruge ?

I BIOS skal "First Boot Device..." følgeligt være Diskette A:
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 14:41 #6
Ja det var et kiks Den stod til cd der.
01. juni 2006 - 14:47 #7
... og så er det ved at lykkedes ?
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 14:48 #8
Avatar billede morhan Novice
01. juni 2006 - 15:10 #9
hvis du booter fra din xp cd, starter recovery konsollen og derfra kører fixmbr kommandoen, sø bør du komme af med grub
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 15:35 #10
Selvom jeg disabler både harddisk og cd i bios booter den ikke. Jeg må have lavet den forkert
01. juni 2006 - 15:36 #11
http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe - og ha' en tom diskette klar...
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 15:42 #12
Den er den jeg har prøvet, men prøver nu en gang til
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 15:43 #13
morhan: Hvad er fixmbr ?
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 15:50 #15
Også med en anden diskette kom beskeden Fjern alle diske.

Linuxprogrammet kører fint Men jeg må have ødelagt mit windows da jeg lagde det ind
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 16:02 #16
Ved fixmbr spørger den om jeg vil skrive en ny master boot record
Jeg kender ikke doskommandoerne Er det et Y jeg skal svare
01. juni 2006 - 16:09 #17
Y - hvis der spørges på engelsk
J - hvis der spørges på dansk
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 16:15 #18
Der blev lavet en ny master boot og nu logge den automatisk på win, men viste igen blå skærm. Nu får jeg ikke muligheden for at komme i Linux selvom den stadig er på harddisken

Kommandoen C:\Windows\FORMAT skete der ingenting ved  Forkert parometer
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 16:16 #19
Det var ved reperationen at jeg prøvede det
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 17:12 #20
http://www.helgec.dk/killdisk.html

Her er det måske det forkerte brænder program jeg har hentet Jeg kan ikke finde et link til det  Cdburnxp  Det jeg installerede hed vist CDBurner og det ar ikke delt i 2 når jeg åbnede det.
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 17:20 #21
Tak til Helgec Jeg havde taget det brænderprogram der passede til nero fra hans hjemmeside
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 18:38 #22
Er bange for, at jeg må give op nu. Fandt det rigtige brænderprogram fra
http://www.helgec.dk/killdisk.html , fik den til at boote men den genkender ikke kommandoen killdisk.exe  Har prøvet med flere cd´er og mange gange  Tak for forsøgene allesammen
01. juni 2006 - 19:21 #23
Når du skriver
KILLDISK.EXE
i "DOS" prompten står du så det rigtige sted ?
Altså på det drev(CD)/mappe hvor KILLDISK.EXE (burde) ligge...

Daf lige CD'en over i en anden (Windows) PC og se hvad der ligger i praksis på pladen...
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 19:31 #24
http://img368.imageshack.us/img368/889/killdisk6nl.png

Det er disse filer der er på cd´en Har for en sikkerhedsskyld taget alle med
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 19:34 #25
Iflg helgec`s hjemmeside skal det være ved a-promten A:\>killdisk.exe

Kopieret fra hans hjemmeside
01. juni 2006 - 19:48 #26
Prøv lige at checke hvilken drevbetegnelse som den bootbare CD ender med.

Om du skal skal skrive
DIR A:
DIR C:
DIR D:
DIR E:
DIR F:
DIR G: ...
osv til der vises noget der har med den bootbare CD at gøre...

Der må da være noget der 'spøger' her - eller bare dagens AHA oplevelse...
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 20:20 #27
Jeg har nok et amerikans Keyboard. Kolon ligger lige ved siden af enter. Det er to prikker der ligner et kolon, men måske er kolon et helt andet sted

Har nu været nede ved DIR I:

men hver gang meddelelsen  Syntax error
01. juni 2006 - 20:30 #28
... og du er helt sikker på at det er CD'en - med dette indhold: http://img368.imageshack.us/img368/889/killdisk6nl.png - den booter på ?
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 20:54 #29
Ja har åbnet den en gang til og set efter.'

Hvis det er lidt utydeligt bliver det nemmere at læse ved at maximere den. Jeg har jo skrevet fra min søns computer hele dagen så der har været mange løbeture, så jeg har da fået meget motion -)
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 21:08 #30
Jeg ved ikke hvad der sker. Efter at have kørt Acronic True home image en gang til kunne jeg komme ind på min eget. Dem starter kun op i win sandsynligvis fordi jeg gjorde flg. hvis du booter fra din xp cd, starter recovery konsollen og derfra kører fixmbr kommandoen, sø bør du komme af med grub Det var eller her det første gang gik helt galt http://www.eksperten.dk/spm/713089

Me se lige hvad der ligger på min harddisk :

http://img466.imageshack.us/img466/4579/killdisk0oi.png
01. juni 2006 - 21:18 #31
(Jeg ka' ikke følge med mere nu - smutter på pinseferie - andre i denne tråd der ka' bidrage...)
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 21:24 #32
Tak for din indsats. God ferie.
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 21:40 #33
Acronic True home image  er et program lidt som Norton Ghost. Men jeg havde travlt med at lave sikkerhedskopier inden jeg gik igang med killdisk. Derfor har jeg ingen backups fra før jeg installerede Linux
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 22:45 #34
Jeg har også selv aronic disk direktor på computere og ved at slette Linux, samle partionerne og bruge morhans Rådgivning fik det en lykkelig slutning .Min min disk sådan her ud nu.

Fra diskdirektor:http://img368.imageshack.us/img368/968/killdisk25oz.png
http://img368.imageshack.us/img368/5742/killdisk33vg.png

og diskhåndtering:http://img481.imageshack.us/img481/3738/diskhndterringkill6yr.png

Alle tiders. Vil du Morhan og du dr1 lægge et svar ud. Endnu engang tak for jeres indsats
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2006 - 08:24 #35
Du roder fuldstændig rundt i det, du skal gøre som "dr1" skriver 01/06-2006 19:48:20, du kan jo ikke henholde dig til en vejledning på http://www.helgec.dk/killdisk.html som omhandler en image-fil når du udmærket ved at jeg mailede en ISO fil til dig fordi du ikke kunne brænde den image-fil linket omhandler
Avatar billede xy Nybegynder
02. juni 2006 - 09:22 #36
Denne cd blev lavet ud fra din meget udmærkede vejledning og  den lavede jeg selv. Ikke med den isofil du sendte. Den vidste jeg ikke rigtigt, hvordan jeg skulle bruge

http://img368.imageshack.us/img368/889/killdisk6nl.png

Er den forkert ?
06. juni 2006 - 15:13 #37
... det undrer mig 'bare' at killdisk.iso er MED på disken... det var nok ikke tanken. Er den blevet BOOTABLE ?

<helgec>: Ka' du bekræfte - eller hyr ?
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 15:38 #38
Den kunne godt boote, men alt gik i stå ved doskommandoen. Som også vises på helgec´s
vejledning
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 15:41 #39
Men du er indforstået at alle data på din disk bliver slettet så du booter op på din nye KILLDISK-CD, du skal blot lade bootprocessen foregå uden indblanding og ved a-promten A:\> skriver du nu killdisk.exe  -> klik enter og nu får du en skærm som figur 4

Det var det hele stoppede. Kopieret fra helgec hjemmeside. Jeg prøvede utroligt mange gange
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2006 - 18:31 #40
"dr1" skriver <helgec>: Ka' du bekræfte - eller hyr ? >>>> Jo det er korrekt jeg har lavet en bootable cd med "killdisk" desværre må jeg konstatere at spørgeren ikke vil eller ikke kan fatte hvad det drejer sig om

"xy" jeg er utolig frustreret over at blive ved med at høre dine beskyldninger om at min guide ikke duer så lad mig ofre 5 minutter på at skære det ud i pap nok engang
Du kunne ikke finde ud af at brænde den den cd som anvises på http://www.helgec.dk/killdisk.html som er baseret på et image og som guiden gælder til, af ren venlighed sendte jeg dig en ISO fil som du kunne finde ud af at brænde denne ISO fil er ikke omfattet af guiden som jeg har forklaret dig telegonisk og yderlig pointeret i kommentar 02/06-2006 08:24:05 Du har en vidunderlig evne til at vise taknemlighed over jeg har hjulpet dig med at få din computer til at køre og for at ha spildt masser af tid på at besvare dine e-mail og telefonopkald. Jeg lover at jeg aldrig skal blande mig i dine spørgsmål her på eksperten til gengæld forventer jeg også at jeg ikke skal udsættes for mere bagtalelse fra dig
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 18:47 #41
jeg ved ikke, hvad jeg har gjort. Jeg troede jeg skrev at din guide var god og virkede

Jeg er ked af at høre du opfatter det på den måde. Ikke en gang har jeg skrevet at din guide ikke var god og omhyggelig Jeg har ikke bagtalt nogen. Hvorfor bliver det opfattet sådan??  Jeg er slet ikke med mere ??????????????????
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 18:50 #42
Helgec:Det er muligt jeg ikke fatter det. Jeg har gjort det så godt, jeg kunne. Og den meldig du kommer med, forstår jeg slet ikke
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 18:54 #43
Jeg troede jeg gjorde noget forkert da den ikke ville længere. Jeg har på intet tidspunkt sagt noget, om at din guide ikke var rigtig. Hvorfor bliver du så gal på mig ???????????????
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 19:13 #44
Jeg har nu sendt dig en mail. Men forklar mig lige først hvad jeg har gjort forkert+

Jeg synes du udviser en meget ubehagelig måde, når du siger at jeg bagvasker dig, men kun har skrevet at jeg syntes at det var en god guide og at jeg ikke kunne finde ud af det. Jeg er meget skuffet over at opleve den udmelding du kommer med 18.31

Jeg sværger på, at jeg ikke ved hvad jeg har gjort, Det du skriver kan du ikke være bekendt over for mig, men forklar lige hvad jeg har gjort forkert

Jeg er helt rystete over at læse dit sidste indlæg
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 19:30 #45
Spar endelig din energi til andre. Jeg har været utrolig glad for din hjælp, men forståer intet af, hvad du skriver i dit sidste indlæg. Det er meget skuffende at opleve at en mand, man troede var rar og hjælpsom er så sårbar og hidsig.
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 19:41 #46
Tak til Helgec Jeg havde taget det brænderprogram der passede til nero fra hans hjemmeside      Her skriver jeg at jeg havde gjort en fejl ved at tage det forkerte brænderprogram

Er bange for, at jeg må give op nu. Fandt det rigtige brænderprogram fra
http://www.helgec.dk/killdisk.html , fik den til at boote men den genkender ikke kommandoen killdisk.exe  Har prøvet med flere cd´er og mange gange  Tak for forsøgene allesammen

Her skriver jeg at det lykkedes fra din guide

Denne cd blev lavet ud fra din meget udmærkede vejledning    Her skriver jeg at det er en udmærket vejledning.

Jeg synes du skylder mig en undskyldning
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 19:49 #47
At skrive at andre bagtaler en er meget grove ord. Jeg synes det forpligtiger at bruge nettet. Det man skriver der bliver også læst af andre
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 20:18 #48
Det der ryster og ophidser mig så meget at jeg nu har sendt dig 4 mail er, at her på eksperten har jeg kun tidligere mødt venlige ærlige og hjælpsomme folk. Det har hver gang været rart indil nu, hvor du skriver at jeg bataler dig uden at du har nogen grund til det. Jeg tror, der ligger en stor misforståelse bag
06. juni 2006 - 20:24 #49
... bare for at dele problemet på midten:
Prøv om din egen hjemmelavede Bootbare CD med http://img368.imageshack.us/img368/889/killdisk6nl.png ka' virke i en ANDEN næsten tilfældig PC. Altså kan du der finde/bruge killdisk.exe ? (selvfølgelig uden at klaske de sidste 2 x ENTER for så ryddes jo disken på DEN PC...)
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 20:33 #50
Det vil jeg gerne gøre. Men jeg synes ikke der er nogen grund til at dele problemet op

Jeg aner ikke hvad jeg har gjort forkert, og  hvorfor jeg skal beskyldes for at bagtale helgec. Det har jeg på intet tidspunkt gjort. Jeg har kun været glad for hans hjælp, hvad jeg også har fortalt ham.
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 20:36 #51
dr1  Jo der har du ret. På min søns computer virker den godt fint. Jeg undgik at slette disken. Da det billede der ligger på helgec udmærkede og klare guide kom frem og jeg forstod at jeg ikke skulle gå længere. Jeg syntes nemlig den er god, hvad jeg har skrevet flere gange
06. juni 2006 - 21:01 #52
... så fatter jeg heller ikke hvad der lige sker ? Altså mht brugen af din bootbare CD med http://img368.imageshack.us/img368/889/killdisk6nl.png . Som den åbenbart 'kløjs i' i din putter ???
06. juni 2006 - 21:02 #53
I andre tråde er der tit henvist til http://www.ultimatebootcd.com/download.html - prøv om du ka' få DEN til at CDboote ordentligt.
(Har pt. _ikke_ prøvet det selv...)
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 21:37 #54
Jeg er også frustret Jeg kikkede på vejledningen og ikke på jvad der skete fra min søns computer

Der sker det samme at den stopper ved doskomandoen  Beklager at jeg ikke læste dit indlæg ordentligt

ved at skrive cmd sker intet på min computer, men på min søns komer en doskommando frem
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 21:40 #55
den kan boote fra både min søns og min computer men stopper ved doskommandoen
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 21:53 #56
mit indlæg 20.36 er helt forkert. Der kunne jeg ikke tænke.  Jeg gik ind og læste vejledningen fra min søns computer.  Jeg er nu faldet til ro og kan gøre hvad jeg bliver bedt om. Se venligst bort fra mit indlæg kl 20.36
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 21:56 #57
Jeg aner ikke hvad der sker, men er ikke ude på at bagtale nogen som helst. Forældre og elever på en skole kan ikke ryste mig mere. men helgec udtagelse gjorde mig helt skør Bekalger.
06. juni 2006 - 22:01 #58
... øhhh - lige 'forfra' igen...

Jeg vil ikke 'blande' mig i 'bagtale' diskotionen ...
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 22:06 #59
men hvis du kunne finde en forklaring på misforståelsen, ville jeg blive enormt glad for det
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 22:09 #60
Har jeg ikke lavet cd en forkert når den ikke virker på nogen af maskinerne
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 22:21 #61
der er ingen endnu der har forklaret mig hvad jeg har gjort forkert ?

Når jeg skriver om forældre og elever, er det fordi jeg arbejder på en skole

Men jeg kan ikke lide at have gjort noget forkert, uden at vide hvad det er ?
Avatar billede xy Nybegynder
06. juni 2006 - 22:36 #62
Hvorfor vil ingen fortælle mig hvad jeg har gjort forkert
07. juni 2006 - 07:08 #63
(Vi skal jo lige passe ZZZ Z Z Z zzz z z z ...)

Lige en tanke: På den PC hvor du tilsyneladende IKKE ka' få fat i killdisk.exe fra din Bootbare CD; er du helt sikker på at den Booter fra CD'en ? Prøv lige at ta' CD'en ud og start dyret. Er reslutatet så det samme ?
Avatar billede xy Nybegynder
07. juni 2006 - 08:12 #64
http://img129.imageshack.us/img129/4352/ikoner6hm.png

Når jeg åbner den ppå min egen computer ser den anderledes ud, end på på søns. Her er ikoner der er fa et program min kone har for sjov Incrdimail med. Det bruger jeg når jeg er på eksperten  med et spørgsmål, fordi det automatisk henter mails ind der bliver sent til mig. Kan det være forklaringen ?  Jeg troede ikke at ikoner på en cd-kunne ændre sig

Når jeg starten den fra min søns kan den boote uden at jeg skal i Bios først. På min egen skal jeg i bios og deaktivere hardisken først. Er der ingen cd i starrter computeren op i windows På begge computere kommer jeg til det sted i dos med a:\
Avatar billede xy Nybegynder
07. juni 2006 - 08:21 #65
Fra Helgec ;A:\> skal du skifte til drevbogstav for cd-drevet f.eks. d: - du kan se bogstavet for cd-drev umildbart før a-prompten, når du har skiftet til cd-drevet  skriver du nu killdisk.exe  ->

Jeg tror fejlen fra mig kan ligge her evt. Jeg har ikke skiftet drevbogstav, men skrevet kildisk. exe ud for A:\. Jeg er bange for jeg ikke har læst hans vejledning omhyggeligt nok . Hvis det er diskkettedrevet er der jo intet underligt i at der ikke sker mere
Avatar billede xy Nybegynder
07. juni 2006 - 08:30 #66
Jeg prøvede nu på at skifte drevbogstav, men det er evt ikke det rigtig kolon jeg har fat i. Min søns computer har heller ikke kolon det rigtig sted og de 2 prikker ser anderledes ud end dem den starter op med. Jeg kunne ikke skifte til d:
Avatar billede xy Nybegynder
11. juni 2006 - 14:38 #67
svar for at lukke spørgsmål