Avatar billede blood Nybegynder
08. juni 2006 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video over 10 meter

Jeg har en pc stående på første sal.
I stuen har jeg mit tv rum med mit store fladskærm.
De står faktisk næsten lige over hinnanden.

Men da jeg ikke har den store lyst til at have en ledning hængende lige midt på væggen eller bore et stort hul i væggen/loftet for at få et VGA eller DVI kabel igennem hvad har jeg så af muligheder.
S-Video er ikke en mulighed pga for dårlig billed kvalitet.
Kablet skal føres pænt så 10 meter skal der nok bruges.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juni 2006 - 18:29 #1
Avatar billede blood Nybegynder
08. juni 2006 - 18:42 #2
Penge er ikke det store problem men jo biller jo
bedere uden at det skader kvaliteten for meget.

Men der må da være andre muligheder en en dyr wifi fra usa
som er laaang tid under vejs.
Det må da kunne lade sig gøre at klippe en vag/dvi kabel
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juni 2006 - 18:53 #3
Troede ikke du ville have kabel!!

Umiddelbart kan du sagtens klippe kablet over, føre det gennem loftet og samle det igen, men ikke uden risiko for at signalet bliver ringere.
Avatar billede speedydk Nybegynder
16. juni 2006 - 20:11 #4
Jeg har indtil flere gange snittet og samlet 15pins vga kabler uden kvalitets forringelse. Du skal dog være lidt snild med en loddekolbe da det er temmelig tætpakket inde i sådan et stik. Du skal ligeledes have styr på hvor du skal sætte tingene til bagefter inden du går igang, der er trodsalt 15 små ledninger. Husk også at købe et stik forinden (hvis ikke det du har på i forvejen kan skilles ad, det kan de dog sjældent) det er nemmelig ret træls at sidde med et overskåret kabel og en tumpet følelse af ikke at være forberedt.
Husk ligeledes at vaske hænder med sulfo (for at affedte/afsyre) ellers kan dette skabe uønsket tæring af kobbertrådende.

ellers kan denne her lille sag måske klare ærterne?
Trust 120V Wireless DVD & Video Viewer

http://www.midtdata.dk/asp/productsearch.asp?goto=productsearch&searchword=Video+Viewer+120V

den forhandles også hos Ad majora, SHG og Zitech.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. juni 2006 - 09:54 #5
speedy>> et VGA kabel er analogt. Et DVI kabel er digitalt, det stiller lidt størrere krav!
Avatar billede blood Nybegynder
11. december 2008 - 11:56 #6
Svare du?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. december 2008 - 21:50 #7
hvem?