Avatar billede steffen2003 Nybegynder
12. juni 2006 - 20:52 Der er 12 kommentarer

Windows Vista, Hvordan overføres mails fra XP til VISTA ?

Hej - Skal vi ikke snart have en kategori med Windows Vista - Microsoft uddeler gratis 1.000.000 kopier af Vista i en BETA 2 version. Det kører særdeles godt. Men selvfølgelig opstår der mange spørgsmål undervejs, som der kan være behov for at diskutere med andre.

Feks: Har nogen haft held til at overføre gamle mails fra Windows XP til Windows Vista ? - Jeg kører XP og Vista på hver sin harddisk! - ok, der findes et transfere program men det er lagt an på 2 computere forbundet med et UBS kabel. Der er også en "import" funktion, men den kan jeg ikke få til at lykkes, selv om jeg vælger den gamle mailfolder og VISTA skriver "succes" så kommer der altså ingen gamle mails frem i windows mail i windows VISTA.
Avatar billede skaw Nybegynder
12. juni 2006 - 20:57 #1
det går fint med outlook i office 2007 pst filen kopieres ind i user
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
12. juni 2006 - 21:02 #2
Rart at høre, men gælder det også, hvis man kommer fra Outlook express 6 og skifter til Outlook 2007 ? - Jeg er ikke meget for at miste alle mine mails!
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2006 - 21:07 #3
"Hej - Skal vi ikke snart have en kategori med Windows Vista"

Den kommer sikkert når den bliver officielt frigivet - dvs. når den endelige version kommer. Der er ingen grund til at spilde database på beta udgaver :)
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
12. juni 2006 - 21:13 #4
Nu er det jo en BETA 2 release, som kører fantastisk godt. Microsoft har jo netop uddelt den for at sparke gang i udviklingen af programmer og drivere til den, og for at få konstruktive kommentarer tilbage fra brugerne. Der må da findes nogen (andre end mig) som synes det er spændende at prøve en ny verion, og se hvilke smarte freatures der er indbygget. Så ja, det er afgjort et emne til et teknisk diskussions forum som dette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2006 - 21:16 #5
Ok - kan se din pointe :)
Avatar billede skaw Nybegynder
12. juni 2006 - 22:46 #6
jeg ved ikke så meget om vista, explorer væltede for mig så den er afinstalleret igen, men den ser fornuftig ud så jeg prøver igen en af dagene
Avatar billede hejberg Juniormester
12. juni 2006 - 23:08 #7
C:\Documents and Settings\master\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{C1C5F64F-F4C8-4F77-A6E1-289475AB7C16}\Microsoft\Outlook Express

du henter dem herfra og kopi dem over......

hilsen hejberg
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
13. juni 2006 - 12:40 #8
Det ser ikke ud til at VISTA vil læse ".pst" filer med mails. Hver enkelt mail bliver i VISTA gemt i en fil for sig med efternavnet ".eml"
Avatar billede gratis Nybegynder
14. juni 2006 - 06:18 #9
du ka "trække" dine mails ud af windows xp's Outlook Express, så kommer de ud som enkel mail med efternavnet *.eml og du ka så trække dem ind i Vista's mail program (har lige prøvet det og det virker fint :)
Avatar billede gratis Nybegynder
14. juni 2006 - 06:32 #10
hhmm, den fik jeg vidst galt i halsen :( det sq jo være fra Outlook 2003 ikk ? og de blir til *.msg når de blir' trukket ud og dem kan man ikke trække ind i Vista's mail program.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 11:17 #11
Outlook Express (OE) gemmer mails og mapper i formatet *.dbx.

Skal de overføres til Vista's Windows Mail (VWM), skal de 'importeres' - fra menuen 'Filer' i VWM - fra OE's lagringsmappe, der findes under 'Indstillinger' i mennuen 'Funktioner' i OE. Lagringsmappen kan evt. kopieres fra XP-maskinen til Vista-maskinen, hvis de ikke ligger på samme maskine.

Slå AntiVirus program fra - det kan interferere med importen.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2007 - 01:39 #12
?? .. Hjalp det??? .. eller er det tiden til at lukke spm.?? ..