Avatar billede france Novice
09. maj 2001 - 22:54 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Panorama billed (hjæææælp)

Hej !
Er der nogen der kort kan fortælle mig, hvordan man laver sådanne et panorama \"halløj\" ???
- altså hvor brugeren kan drejer 360 grader rundt !
Hvordan gør man (sådan generelt), hvad skal der bruges... og er det meget svært, for en som ikke har prøvet det ???

Hvis bare jeg kan få svar på dette...ville
det være en god start !  :)

Hilsen
Michael
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2001 - 07:09 #1
Hello Michael.
Du kan bla. bruge programmet Worx. Det kan lave sjov og ballade med dine billeder.

http://www.vrtoolbox.com/

//Beach
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. maj 2001 - 07:17 #2
Du kan også anvende en af de bedste programmer på markedet:

http://www.livepicture.co.kr/download/pvista/readme_photovista.html

/per
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2001 - 07:27 #3
Der vil jeg nok (desvære!!!) give hoejrup ret, det nemmeste at gå til er nok LivePicture.
Mener oven i købet at man \"kun\" skal have Macromedias shockwave plugin i browseren for at kunne se det, og det er indbygget i de fleste browsere i dag!

//Beach
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
10. maj 2001 - 23:39 #4
Jeg har ige et spørgsmål til Per og Beach. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at downloade pro
grammet. Kan I ikke være så venlge at lægget et præsis link ud til downloading, eller a fortælle mig, hvordan man skal gøre for at downloade det?
Avatar billede Beach Mester
11. maj 2001 - 00:40 #5
Det er ikke noget du bare downloader med mindre du har en kreditkort i lommen!
Så hvis du ike vil betale for funktionerne så skal du i gang med at kode det hele selv:(

Jeg vil lige huske at tilføje at vi ikke her på eksperten.dk vil have noget som helst med piratkopier at gøre. Det må du finde andre steder!

Så der er en grund til at du ikke sådan bare lige kan downloade det.

De Prog. jeg har lavet i tidens løb vil jeg da heller ikke bare have at folk downloader når de er ved at pisse i bukserne. Sorry mit sprog men..... Hvis du vil have fingerne i programmer som folk i deres ansigtssved har sidet og kodet så må man sgu også betale prisen!!!

Nu ved jeg self. ikke om du ved at det er real software, så derfor vil jeg bare sige: Jammen det er det!!!

//Beach fra et party der absolut kun har set begyndelsen!!!!!

Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. maj 2001 - 08:39 #6
hr.larsen> Du kan godt downloade en trial version, men der vil være et Livepicture logo på billedet:
link: http://www.livepicture.co.kr/download/pvista/pvista_form_win.html

Jeg er fuldstændig enig med Beach, for det koster både blod, sved og tårer at lave programmer. Du går hellere ikke ned til bageren, og spørger ham om du må få rundstykkerne gratis.

/per
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
11. maj 2001 - 22:04 #7
Slap dog af man! Jeg stiller et spørgsmål, og så kommer i og bumber mig med alt muligt andet. Jeg spurgte bare om I ikke havde et præsis link til downloading. Jeg kunne nemlig kun se at der var en demoversion af programmet, og siden du/I lægger et link ud til programmet til france, så regner jeg da bare med at det er hele programmet. Så kommer I og snakker om at vi ikke vil ha´ noget med piratkopier at gøre her på Eksperten.dk, eller om at jeg ikkke kan downloade programmet af jer. Det var da slet ikke det jeg havde tænkt mig, og jeg ved godt at sådan noget er ulovligt her på Eksperten.
Men glem det nu bare, men læs spørgsmålet inden du/I begynder at svare!
Avatar billede Beach Mester
11. maj 2001 - 22:42 #8
>>> hr. larsen
Det er sgu svært at holde sig når det umidelbart ligner en der søger en piratkopi.
Når nogle skriver: \"Kan I ikke være så venlge at lægget et præsis link ud til downloading, eller a fortælle mig, hvordan man skal gøre for at downloade det? \" så tager jeg det som en der søger en kopi af et program som andre betaler for!
Hvis du havde helt andre intentioner så er det helt OK at du kommer med den smøre der:-)
Men da vi er nogle stykker der passer godt på eksperten.dk så det ikke ender i den helt store piratbase som bliver lukket så reagerer vi som vi gør.
Jeg vil indrømme at det ikke umidelbart fremgår af linket hvordan man downloader en trail / demo, og at det ikke er et stykke sharware / freeware, men angreb er som regl det bedste forsvar*GG*

Nu skriver du jo også at du kun kan finde en demoversion af programmet, og det er meget normalt at købeprogrammer bliver lavet i demoer (trail) mens det er uanmindeligt uanmindeligt at shareware og freeware bliver lavet i en demo.

Derfor så skulle du jo nu kunne tænke dig til at det du søger ikke er lovligt!!!

Det er da også underligt at 2 mennesker der aldrig har set hinanden før kommer med et enslydende svar på dit spørgsmål. Kan det tænkes at det er dig der har formuleret dig forkert eller.....

Nå, men bort set fra det så findes der mig bekendt ikke nogle links til programmet så du kan hente det i en full-version, men hoejrups link holder jo til demoén!

Og lad nu være med at blive fornærmet over denne mail, tag det som det er og lad os alle komme videre.

//Beach
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
11. maj 2001 - 23:56 #9
okay. Det er helt i orden. Tak for tilbnagemeldingen.

Hr. Larsen
Avatar billede ravn1 Nybegynder
17. maj 2001 - 13:05 #10
Det eneste problem med PhotoVista(demo) er at der kommer en gennemsigtig photovista\"banner\" hen over billedet... Det er faktisk vildt nemt at lave, jeg har selv været med til at hjælp med et lave det på www.vrmedia.dk for halvanden år siden... Men der købte vi et program der kostede ca 2000 kr... Jeg kan simpelten ikke huske hvad det hedder... Men der kunne man lave alt i 3D fx også sætte forskellige 3D lyde på panoramaet osv...