Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
18. juni 2006 - 11:23 Der er 1 kommentar

Brugen af RSS feeds

Hey.
Jeg kunne godt lige tænke mig at høre hvorvidt det er lovligt at bruge andres feeds (f.eks. fra de store nyhedssider) på ens egen side?

Hvad hvis man f.eks. laver det overskriftsbaseret (evt. med en meget kort beskrivelse) som så linker direkte til destinationen? Kan dette forbydes?

Jeg ved godt at der som standard er ophavsret på andres materiale, men ehh.. hvor går grænsen.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2006 - 10:03 #1
Hvis du skal være helt sikker bliver du nødt til at kontakte den nyhedsudbyder som stiller RSS feeded tilrådighed. Der er jo noget forskel på at anvende et feed i en nyhedslæser og så stille det tilrådighed for andre. Så svaret er vel, hvis det ikke står på deres site så send en mail og spørg.