Avatar billede dank Nybegynder
19. juni 2006 - 16:25 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Bedste PHP baserede CMS system (Open Source)

Hvad kan der anbefales af PHP baserede CMS systemer i disse dage

Behøver

Multi sprog (nem administration)
Mulighed for egne PHP plugins
Template baseret.

Der skal være mulighed for 100% tilpasning til eget layout, da det er til virksomhed's hjemmesider, ønsker jeg ikke noget "portal" agtigt, men et rigtigt CMS system.

Nogen forslag?
Avatar billede dank Nybegynder
19. juni 2006 - 16:32 #1
Et andet vigtigt element er selvf. at det giver os en effektiv produktion, både under udvikling og fremtidig vedligeholdelse
Avatar billede loevgaard Praktikant
19. juni 2006 - 16:45 #2
www.tyop3.org - Siges at være et af de bedste "derude" :)
Avatar billede loevgaard Praktikant
19. juni 2006 - 16:46 #3
Den rigtige url var selvfølgelig: http://typo3.org/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juni 2006 - 17:45 #4
Persomligt er jeg meget til www.postnuke.com og www.wordpress.org.

Postnuke, fordi det er det alt om fattende store system, der kan og vil alt. Men som kan være lidt svært at bruge de første 5 minutter.

Wordpress, fordi det ikke tager 5 min at installere, det er et weblog system, der kan konfigureres vildt meget og hvor det er let at lave dine egne templates til.  Jeg bruger det selv til en lille forening: www.fuldmaegtigforeningen.dk
Avatar billede espersen Novice
19. juni 2006 - 19:25 #5
Roder selv med www.etomite.org, der er opensource. Med et godt forum, til support m.v.
PHP afvikles som 'snippets'

Absolut letanvendelig og giver minimale begrænsninger mht. design / udvikling. Admin-delen kan sættes til dansk. Oprettelse og ændrig af siderne sker som i word.

Den er nem at installere og gode muligheder for at gøre siden klar til søgemaskinerne (især på apache)

Et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk
www.design-gulve.dk
www.fein-schmecker.dk
www.dahlberg.dk
www.gulvgalleriet.dk (under opbygning / endeligt design på vej)
Avatar billede coderdk Praktikant
19. juni 2006 - 20:31 #6
Der er nogle populære:

Mambo: www.mamboserver.com
Joomla: www.joomla.org
MODx: www.modxcms.com

typo3 er ment som en erstatning for større professionelle CMS-løsninger, og prises generelt :)
etomite er fin (modx er baseret på denne).
wordpress er jo et blogsystem, og må derfor betegnes som et meget light-weight CMS.