Avatar billede mikze Nybegynder
19. juni 2006 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kemikalier køb

Hej eksperter,

Vil lige høre om der er nogle af jer der ved hvor man kan købe kemikalier og andre fysik/kemi ting (alt fra salpetersyre til heliumflasker) ?

Gerne i en butik, ellers på internettet :) Gerne i Danmark.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2006 - 21:20 #1
I gamle dage når vi skulle lege bombemænd og den lille kemiker var det struers der leverede det nødvendige. Jeg ved ikke om de handler med private i dag

http://www.struers.com
Avatar billede mikze Nybegynder
19. juni 2006 - 21:58 #2
ok, men kan desværre ikke lige finde noget af det jeg søgte derinde. Kun udstyr og maskiner :( andre sider?
Avatar billede thov Forsker
20. juni 2006 - 02:19 #3
Hehe.. Struers i Skindergade - destillationsapparater og kemikalier. Jeg ville øjeblikkeligt blive arresteret som terrorist, hvis jeg i dag forsøgte at købe det som dengang, uden videre, blev langet over disken.
Men Eniro har da en hel del under 'kemikalier': http://firma.eniro.dk/query?what=cs&header_code=30463&search_word=Kemikalier&partnerid=google&stq=0
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
20. juni 2006 - 07:22 #4
Der er kun ganske få der forhandlere tilbage og det er Sigma-Aldrich (hovedsagligt kemikalier), Bie-Berntsen (både kemikalier og udstyr) og VWR (tidligere Struers Kebolab). Men de handler ikke med private.

Og i disse terroristdage er det endnu sværere at skaffe kemikalier, da mange er på den "sorte" liste. Jeg arbejder selv indenfor kemibranchen og ser at flere og flere ellers almindelige stoffer bliver listet, og man skal dokumentere i hoved og røv over hvad det skal bruges til. Og det er selv om det er et stort firma som har lavet kemi i mange år.

Men der findes steder på udenlandske sites hvor man kan købe disse ting.
Avatar billede mikze Nybegynder
20. juni 2006 - 16:11 #5
ok smid svar begge to :)