Avatar billede zkizo Nybegynder
21. juni 2006 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Stjæle" en andens side

Hej Drenge!

JEg skal lave et site for dne lokale fodboldklub, det ligger på mit domæne (www.fam-borg.dk/tvisif)..

Men de har købt nyt domæne (www.tvisfodbold.dk) og her skulle jeg jo gerne kunne indlæse siden fra mit domæne..

Har prøvet PHP, men som I kan se, lykkedes det ikke helt..

Brugte følgende kode:

<?

include 'http://www.fam-borg.dk/tvisif/index.php'

?>

Håber på hurtigst mulig hjælp!

Steffen :)
Avatar billede swiatecki Novice
21. juni 2006 - 20:50 #1
Avatar billede zurekk Nybegynder
21. juni 2006 - 23:08 #2
Jeg mener ikke du kan include en fil fra en anden server =)
Men du kan evt. lave en frame med e http://www.fam-borg.dk/tvisif/index.php
Avatar billede esbenp Nybegynder
21. juni 2006 - 23:35 #3
Det er en dårlig ide at bruge include i dette tilfælde, da det hele vil bruge hentet til serveren og dernæst sendt videre til brugeren.

Det er bedre at sætte den originale server op til at svare for det nye domæne. Eller simpelt hen kopiere den gamle side hen på den nye server.
Avatar billede zkizo Nybegynder
22. juni 2006 - 00:00 #4
Hehe.. Ja esbenp, du har ret, og det er jeg også i gang med, min dovenhed sagde dog jeg ikek lige gad bruge tid på det endnu :P
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juni 2006 - 07:31 #5
Om man kan bruge 'remote include' afhænger af webhotellets safe-mode indstillinger. Flere og flere webhotelleller tillader det ikke (det er dobbelt arbejde og er også blevet misbrugt).

Selvom det er tilladt vil det kun virke hvis de sider der serves er rent statiske html sider. enhver brug af cookies, formularer og browserafhængigt indhold vil gå galt fordi den 'gamle' server ikke har adgang til browseren men kun til den 'nye' server.
Avatar billede zkizo Nybegynder
02. juli 2006 - 23:42 #6
Tak for hjælpen.. Smed bare det hele over, også virkede det sgu :D
Avatar billede farving Nybegynder
02. juli 2006 - 23:45 #7
Hvis begge domæner stadig kører i 100% stand kunne man også bare sende brugeren tilbage på den anden side :)