Avatar billede splyfof Nybegynder
24. juni 2006 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

streamet tv over wifi

Jeg vil have tv på den bærbare, og det ville være for fedt hvis det kunne streames over wifi fra et tv-tuner kort i en stationær pc (eller er der noget der hedder en netværkstuner??). Er der nogle bud på om,og i givet fald hvordan dette kan lade sig gøre.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juni 2006 - 23:36 #1
Hey...

Jeg kan ikke garentere noget - men et godt bud ville være Microsoft Media Encoder.. det giver mulíghed for at streame fra en kilde.. Jeg har arbejdet en del med det, men aldrig streamet fra en tv-tuner...

DEt vil selvfølgelig kræve en lan forbindelse eller en "hurtig" Inet for bindelse..

Men jeg kan se ud fra dit spm at det skal forgå over LAN

Direkte download : http://www.soft32.com/download/63-58732/WMEncoder.exe
(håber det er okay med exp reglerne)

programmet er lidt avanceret, og jeg har desvæære ikke mulighed for at lave en guide da jeg ikke er i besiddelse af en tv-tuner.

Men jeg vil skyde på du skal vælge "Broadcast a live event" -> der giver mulighed for at streme webcam, og andet..

Trykker du næste, skal du gerne under video have din tv-tuner... og herefter er resten op til dig..

vælger du puss til windows media server - kræver det en MMS protokol til IIS serveren.. Derfor er den letteste løsning at vælge "pull from the encoder..." så viser den en ip som streamen kan tilgåes.. Der er også en Lan beskrivelse om hvordan den tilgåes over lan..

Næste punkt er at vælge kvaliteten.. det kræver du sætter dig lidt ind i de forskellige stremaing kvaliteter..

Hvis det ikke lykkedes for dig, vil jeg gerne over msn support, eller remote desktop forsøge at sætte det op for dig..

Håber du kan bruge det til noget !

Held og lykke

/JJ
Avatar billede splyfof Nybegynder
25. juni 2006 - 12:00 #2
Det lyder ihvertfald som et glimrende udgangspunkt.
Jeg prøver at hente den og ser om det er noget.
Avatar billede anders_h Novice
02. juli 2006 - 11:32 #3
En anden løsning kunne måske være http://www.intellidriver.com/products_1.16.html

Men det er _KUN_ hvis dit tv-kort i din stationære er et eksternt usb-kort.

Det er et program, som opretter et virtuelt usb-drev (i din bærbare), så den tror, at den har at gøre med fysisk hardware. Men den fysiske hardware sidder altså i en anden computer (din stationære). Jeg har selv prøvet det over WLAN (dog ikke med tv-tuner), så jeg har altså ingen ide om, om det virker med det. Men du kan jo kigge lidt på det, for hvis det virker, vil du jo få mulighed for at få installeret tv-tuner softwaren på din bærbare, så du ikke skal ned til din stationære hver gang du skal skifte kanal ;-)
Avatar billede splyfof Nybegynder
03. juli 2006 - 23:27 #4
Det er desværre ikke et usb-kort jeg har, men det lyder godt nok ellers smart. Det er lige før man får lyst at fise ud og købe sådan et.
Er der ikke nogen der er stødt på noget software som kan lave det samme nummer med et PCI-kort.
Avatar billede splyfof Nybegynder
30. august 2006 - 23:51 #5
Er der nogen der kender nogen der har prøvet en "Slingbox" eller noget der virker ligesådan, til PAL systemet.
Avatar billede splyfof Nybegynder
30. marts 2008 - 23:31 #6
lukkes
Avatar billede anders_h Novice
30. marts 2008 - 23:36 #7
ved godt det er lang tid siden - men i dag kan det klares med http://www.orb.com/

;-)
Avatar billede splyfof Nybegynder
31. marts 2008 - 00:16 #8
Det vil jeg da lige tjekke ud, også selvom det i mellemtiden er lykkedes mig at brænde mit TV-kort af.