Avatar billede 1engberg Nybegynder
27. juni 2006 - 15:25 Der er 8 kommentarer

Nogle der vil checke denne log.

Hej Eksperter

Jeg er ny herinde, men har haft masser af problemer med min computer, nu har jeg så kørt norton anti virus, drweb, SUPERAntiSpyware Free Edition og hijackthis og kunne godt bruge lidt hjælp til at se på min(e) log. filer..

Ved ikke hvad i skal se, er det allesammen eller kun hijackthis log????

Her er hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\5022054d.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.2020search.com/search/9884/search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = prosearching.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.2020search.com/search/9884/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = prosearching.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = prosearching.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = prosearching.com
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] C:\Programmer\winupdates\winupdates.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [outlook] C:\Programmer\outlook\outlook.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [winlog] winlog.exe
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdb_2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmb_2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [bb457582.exe] C:\WINDOWS\system32\bb457582.exe
O4 - HKLM\..\Run: [5022054d.exe] C:\WINDOWS\system32\5022054d.exe
O4 - HKLM\..\Run: [1b082fc9.exe] C:\WINDOWS\system32\1b082fc9.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [winlog] winlog.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Ultimate Popup Killer] C:\Programmer\Ultimate Popup Killer\Popupkiller.exe
O4 - HKCU\..\Run: [bb457582.exe] C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\bb457582.exe
O4 - HKCU\..\Run: [5022054d.exe] C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\5022054d.exe
O4 - HKCU\..\Run: [1b082fc9.exe] C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\1b082fc9.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O16 - DPF: {97B79133-88F0-45F0-8D57-0F2EF27D9C66} - http://85.255.114.166/1/rdgDK2404.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - AppInit_DLLs:  C:\WINDOWS\system32\wuauboot.dll C:\WINDOWS\system32\rundll32.dll C:\WINDOWS\system32\spoolsv.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
27. juni 2006 - 16:41 #1
Sikke en masse "skrammel" - sådan går det når du bruger [BearShare] aktivt hele tiden...

Afinstall [BearShare] !!!

Der er ~10 mere end mistænkelige 'snavs'/virus elementer i din HiJackThis log.

Mit forslag mht HiJackThis Loggen:
=============================
FIX ovenstående i HiJackThis.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.2020search.com/search/9884/search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = prosearching.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.2020search.com/search/9884/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = prosearching.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = prosearching.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = prosearching.com

O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] C:\Programmer\winupdates\winupdates.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [outlook] C:\Programmer\outlook\outlook.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [winlog] winlog.exe
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdb_2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmb_2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bb457582.exe] C:\WINDOWS\system32\bb457582.exe
O4 - HKLM\..\Run: [5022054d.exe] C:\WINDOWS\system32\5022054d.exe
O4 - HKLM\..\Run: [1b082fc9.exe] C:\WINDOWS\system32\1b082fc9.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [winlog] winlog.exe
O4 - HKCU\..\Run: [bb457582.exe] C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\bb457582.exe
O4 - HKCU\..\Run: [5022054d.exe] C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\5022054d.exe
O4 - HKCU\..\Run: [1b082fc9.exe] C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\1b082fc9.exe

=============================

Find og slet nedenstående mapper/filer (hvis HiJackThis ikke allerede har gjort det...)
C:\Programmer\winupdates\winupdates.exe
winlog.exe (søg efter den)
C:\kybrdb_2.exe
C:\nwnmb_2.exe
C:\WINDOWS\system32\bb457582.exe
C:\WINDOWS\system32\5022054d.exe
C:\WINDOWS\system32\1b082fc9.exe
C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\bb457582.exe
C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\5022054d.exe
C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Lokale indstillinger\Application Data\1b082fc9.exe

=============================

Genstart og en ny HiJackThis Log...

(Andre HiJackThis 'freaks' må gerne bekræfte/ta' over...)

PS: Bruger du dette PartyPoker.com halløj ?
Avatar billede fazli Nybegynder
27. juni 2006 - 17:17 #2
Dr1 > Det ville måske også hjælpe lidt med at du lader ham tage en tur med spysweeper =)
Avatar billede 1engberg Nybegynder
27. juni 2006 - 17:26 #3
Bearshare skulle meget gerne være fjernet ! Og ja spiller poker hos party poker, er det noget møg??

Mvh 1engberg
Avatar billede 1engberg Nybegynder
27. juni 2006 - 17:41 #4
Hej igen..

Er min pc iorden nu, og hvad skal jeg gøre for det ikke sker igen..

På forhånd tak...

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Anne Katrine Finsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.2020search.com/search/9884/search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = prosearching.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.2020search.com/search/9884/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = prosearching.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = prosearching.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = prosearching.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = prosearching.com
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [outlook] C:\Programmer\outlook\outlook.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdb_2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmb_2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\RunServices: [winlog] winlog.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Ultimate Popup Killer] C:\Programmer\Ultimate Popup Killer\Popupkiller.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
O16 - DPF: {97B79133-88F0-45F0-8D57-0F2EF27D9C66} - http://85.255.114.166/1/rdgDK2404.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - AppInit_DLLs:  C:\WINDOWS\system32\wuauboot.dll C:\WINDOWS\system32\rundll32.dll C:\WINDOWS\system32\spoolsv.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juni 2006 - 18:05 #5
Den er bestemt ikke i orden. Du har en Alcan "infektion.

1. Hent Brute Force Uninstaller, og pak det ud til sin egen mappe (c:\BFU):
http://www.merijn.org/files/bfu.zip

2. Højreklik på følgende link, og vælg "Gem som" for at downloade Alcan Remover. Gem det i samme mappe som du gemte Brute Force Uninstaller i (c:\BFU):
http://metallica.geekstogo.com/alcanshorty.bfu

3. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

4. Klik på "Min computer", og naviger frem til c:\BFU mappen. Dobbeltklik på BFU.exe. Så åbnes "The Brute Force Uninstaller". Til højre for det øverste indtastningsfelt, skal du nu klikke på det gule mappe-ikon ("Open script file"), og navigere frem til alcanshorty.bfu, som du hentede tidligere:
c:\bfu\alcanshorty.bfu

Klik herefter på "execute", og lad programmet gøre sit arbejde. Når scriptet er færdig, klikker du på OK, og derefter på EXIT.

5. Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind.
27. juni 2006 - 22:11 #6
Tak til <forevernewbie> ... Hvad fortæller dig "...Du har en Alcan "infektion..." ?

Har alt skidtet tilsyneladende kommet tilbage igen pga. noget lidt mere usynligt ?
Prøv selv at se i listen [27/06-2006 16:41:47] og sammenlign med din nyeste log... Eller fik du ikke gennemført proceduren ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juni 2006 - 23:29 #7
Winupdates.exe er Alcan, og så kan jeg se noget af alt det crap den henter ned. Det er en P2P orm/trojan downloader, som henter så meget crapware ned, så man tror det er løgn. Derfor fixet, selv om de andre scannere sikkert har nuppet noget af det. Selv om det ikke synes i loggen, så er noget af det væk. Run nøglerne er formentligt bare ikke slettet. Men det vi ser i loggen, er kun toppen af isbjerget. Der gemmer sig sikkert stadigvæk masser af crapware rundt omkring på maskinen, og der er sikkert filer som ingen scannere kender endnu. Den infektion er efterhånden blevet så led, så jeg nærmest må anbefale en formattering. Men det er selvfølgelig brugerens eget valg http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1947970,00.asp

Mine råd er: Formatter maskinen, start forfra på en frisk, og drop fildeling.
27. juni 2006 - 23:34 #8
... Tja - putter er automatisk (?) blevet opdateret med diverse util programmer vha:
O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] C:\Programmer\winupdates\winupdates.exe /auto

Hvad siger/skriver <1engberg> / "Anne Katrine Finsen" ???