Avatar billede staz Nybegynder
28. juni 2006 - 12:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Placering af menu med script

Jeg skal have mit flash site til at være 100% i højden og 100% i bredden. Det har jeg løst med dette script:

Stage.align = "MM";
Stage.scaleMode = "noScale";

Nu har jeg så bare et andet problem. Jeg har en menu som altid skal være i toppen til venstre. Men hvordan placere jeg denne? Hvordan sørgere jeg for den altid står præcis der?

Ligesom på http://www.diesel.com/ faktisk.
Avatar billede maqhem Nybegynder
28. juni 2006 - 13:07 #1
Det kan du ordne i Flash.
Du skal da bare sørge for, at den ligger i et seperat layer, og så kommer "indmaden" i nogle layers under - som kører for sig selv, altså eventuelt løst med scrollbars og lignende :)
Avatar billede staz Nybegynder
28. juni 2006 - 14:10 #2
Jeg ved godt jeg kan lave det i flash. Mit spørgsmål går på hvordan. Jeg skal have et script som fortæller at det her MC skal ligge "Top, left" ligesom den script jeg har postet oppe i spørgemålet får min side til at blive centret :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
28. juni 2006 - 14:18 #3
mc._x = 0;
mc._y= 0;

?
Avatar billede maqhem Nybegynder
28. juni 2006 - 14:19 #4
Detsuden mente jeg min "i Flash" som "du kan bare tegne det" :)
Men hvis det er et script, du vil have, kan få dog få det.
Avatar billede staz Nybegynder
28. juni 2006 - 15:47 #5
Maghem, jeg ved ikke hvordan jeg bruger det lille stykke du postede. Hvis jeg sætter det ind så får jeg bare en bunke fejl (har sat det på MC'et).

Grunden til jeg ikke "bare" tegner det er jo netop at når jeg har 400x400 pixels som kommer ind i en side som er 1000x1000 pixels så er de y og x i 400x400 ikke længere 0 og 0 da den ikke står i det ene hjørne men i midten af siden. Nu skal jeg så have fundet ud af hvordan jeg fortæller flash at det her MC skal heeelt op i toppen. Ikke bare af min flash, men af hele siden nu. Det er netop det som Stage.align gør jo :)
Avatar billede staz Nybegynder
30. juni 2006 - 11:38 #6
Okay, nu har jeg fundet ud af at bestemme positionen med mc._y = 0;

Men jeg har stadig problemet. Eftersom mit site er midterstillet går den kun til kanten af flashen og ikke helt til kanten af siden. Så det står i 0x0 på flashen, men ikke 0x0 på siden. Sig til hvis du vil se det "live" :)
Avatar billede staz Nybegynder
17. juli 2006 - 09:20 #7
Close