Avatar billede staz Nybegynder
28. juni 2006 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bevæg et MC samtidig med musen

Jeg har en MC som jeg godt vil have til at bevæge sig modsat vej af musen. Hvis jeg trækker musen til højre går MC'et til venstre, og omvendt. Det skal både gælde på Y og X aksen.

Jeg har dette script som jeg har brugt et par gange, men det er kun på tværs og ikke op og ned:

onClipEvent (enterFrame) {
    this._x=396-_root._xmouse/20;
}

Hvis jeg tilføjer Y aksen på den her, så bevæger det sig bare i en lige streg fra venstre top til højre bund. Vil godt have det til at besvæge sig mere "smooth" hvis i forstår. Håber i kan hjælpe.
Avatar billede kimg Nybegynder
28. juni 2006 - 14:22 #1
Måske sådan. Du kan selv lige ændre til de korrekte "kordinater"
var mouseListener:Object = new Object();
mouseListener.onMouseMove = function() {
    dit_clip._x = 396-_root._xmouse/20;
    dit_clip._y = 396-_root._ymouse/20;
    updateAfterEvent();
};
Mouse.addListener(mouseListener);

Kim
Avatar billede staz Nybegynder
28. juni 2006 - 15:53 #2
Det er lige præcis den funktion jeg ledte efter. Takker mange gange.

Smid et svar :)
Avatar billede kimg Nybegynder
28. juni 2006 - 17:09 #3
Her er der et svar ;-)