Avatar billede pnielsen Nybegynder
28. juni 2006 - 14:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anbefalinger til www.bo-ide.dk eller www.boide.dk

Jeg har netop lagt sidste hånd på www.bo-ide.dk eller www.boide.dk (er samme site)

Kan jeg bede om kommentare på den. Det jeg er mest interesseret i er:

1. Helhedsindtryk. Er siden let at gå til, nem at overskue etc.
2. Optimering. Er der ting der bør ændres for at optimere til søgning etc.
3. Andet.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2006 - 14:33 #1
Jeg synes siden er meget overskuelig, den loader hurtigt og farvesammensætningen er god. Man kan hurtigt og nemt komme frem til produkterne og klikke dem op i større osv. dog er jeg ikke så vild med at det er et pop-up der åbner hvis man vil have billedet i stort format.
Hvis det skal blive ved med at være en pop-up kunne man så ikke style vinduet lidt, så der ikke bare er hvid baggrund bag ved billedet, men lave det lidt i sidens farver og deisgn og deri åbner billedet så.

Selve siden og dens indholdopstilling er fin, men jeg ville måske laver lidt luft ud til kanterne i venstre og højre side, så produkterne ikke starter clean op ad rammen omkring siden.

Det kan være farligt at kalde sit topbillede topbanner.jpg som du gør, jeg har oplevet at flere af de her banner stoppere, læser navnet banner og derved gør at man ikke kan se billedet.

Når du nu har metatags kunne du godt udvide dem lidt, der er forskellige meninger, nogen mener de ikke bliver brugt til noget andre mener de gør, du kan bruge metamaten.dk og få lidt mere omfangsigt metatag.

I dit design har du en masse bilelder der har tomme ALT tags, altså alt="" hvis du ikke giver dem noget navn/beskrivelse, så ville jeg helt fjerne dem.
Samtidig ville jeg ikke bruge alt tags men title tagget istedet, istedet for alt="" skriver du bare title="" du kan også have begge og så bare skrive det samme i begge.

Du har også et par fejl omkring din kode, men det kan du tjekke nærmere her:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.bo-ide.dk%2Fcatalog%2F

Det var lige en lille smøre fra mig.... håber du kan bruge noget af det til noget.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. juni 2006 - 14:46 #2
Fint design. Dejlig overskuelig. Jeg kan bare ikke lide at menusektionen ligger i højre side.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
28. juni 2006 - 16:26 #3
1000 tak for input - jeg har fået rettet det op med koden - så den nu validere 100%.
Desuden har jeg fået skrevet noget i de tomme alt tags og fjernet dem der ikke behøver være der.
Jeg overvejede selv lidt hvad der skulle være i det popup vindue - så vil tænke lidt mere over den.. Tak for inputs.

Jeg afventer lige og ser om der kommer flere svar inden jeg skal fordele points..
Avatar billede 4262sandved Nybegynder
28. juni 2006 - 22:16 #4
bryder mig ikke om designet på grund af opstillingen og farverne. Flyt menuen over til den anden side af siden. Der burde være et logo i topbanneret med firmaet's navn på.

Hilsen Dennis
Avatar billede pnielsen Nybegynder
29. juni 2006 - 13:35 #5
Tak for svar.

Jeg har taget det til mig jeg kunne bruge. Kunne dog stadig godt bruge lidt hints til søgemaskine optimering, og andre fif til at forbedre siden for at få kunder forbi. Vil Prøve at oprette nyt spørgsmål andetsteds.

Tak endnu engang.

/Paw
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2006 - 13:42 #6
Der er rimelig mange artikler her på eksperten omkring optimering til google og råd og vejledninger.
Avatar billede tippermand Nybegynder
08. juli 2006 - 15:19 #7
1. Super let at gå til og godt overblik!

Synes også at logoet er rigtig pænt.

- I overskriften er der sneget sig en stavegfejl ind: internetbutik, mener jeg bør skrives i et ord.

- Priserne kan evt. skrives uden ,00 øre, for at overskueliggøre lidt.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
10. juli 2006 - 00:32 #8
Jeg har rettet overskriften - tak !

Taler lige med kunden i morgen - men god ide med "ørene"..

/Paw
Avatar billede diggerx Nybegynder
10. juli 2006 - 01:08 #9
Jeg synes også den god, men du skulle lave lidt margen på teksterne så de ikke står helt ud til kanten
Avatar billede tippermand Nybegynder
10. juli 2006 - 13:33 #10
Godt at du kunne bruge mit svar:-)