Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2006 - 22:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kørekort "gammelt"

Er der ikke noget med hvis man har det gammel lyserøde kørekort, så skal det laves om til det nye af plastik, ligesom dankort osv...
Avatar billede ravnemor Juniormester
01. juli 2006 - 22:57 #1
Det tror jeg bestemt ikke. Mit er fra 1988 og jeg har intet hørt om at jeg skal have det skiftet.

Jeg tror at man havde fået et brev fra politiet hvis det er man skal skifte det. Når de ændrer pas, får man jo også først ændret når man alligevel skal forny det.

Jeg kan dog ikke finde noget dokumentation på nettet.
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2006 - 22:59 #2
Sidst min far skulle til USA fandt han ud af et par dage før, at for at komme ind skal man have elektronisk pas. Som er registreret efter 2001, eller lign.. De gamle må man i hvert fald ikke bruge..
Nu skal jeg til USA på mandag, og ville lige være helt sikker på kørekortet.
Avatar billede ravnemor Juniormester
01. juli 2006 - 23:03 #3
Måske kan du finde mere her http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/andre_koerekort/
Der står også noget om internationale kørekort
Avatar billede zynzz Praktikant
02. juli 2006 - 08:59 #4
Det behøver du ikke hvis det er i fin stand, hvis ikke skal du få et nyt (betale for et nyt)
Avatar billede jtt Nybegynder
02. juli 2006 - 11:43 #5
Såfremt der ikke ligger "forbrydelser" til grund for "tvungen" udskiftning, så skulle det gamle være godt nok.

Jeg fandt iøvrigt dette - det var det nærmeste jeg kunne komme:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/andre_koerekort/
Avatar billede blanken Praktikant
02. juli 2006 - 18:21 #6
Hvis du skal køre i USA skal du have et international kørekort. Du skal medbringe foto og dit kørekort på paskontoret. Det koster kr. 25,00 og bliver lavet med det samme. Dit kørekort og det internationale skal følge hinanden.

Der er ikke krav om nyt kørekort. Det er kun passet der skal være maskinlæsbare. Har du et gammelt pas der ikke er det, kræver det nyt.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2006 - 23:46 #7
Hvis du står hos Avis/Hertz i USA og viser dit danske kørekort, så udleverer
de en bil til dig uden at blinke.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
03. juli 2006 - 20:04 #8
blanken har fuldstændig ret !! .... har selv købt et internationalt kørekort for mindre end en måned siden.
Avatar billede hemeda Nybegynder
07. juni 2012 - 22:44 #9
Vores gamle lyserøde kørekort er gyldige til 2033.