Avatar billede kullebo Nybegynder
08. juli 2006 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilke rettigheder på webmapper?

Hej.
Jeg har en apache kørende med flere websider på.
efter at have installeret JoomlaXplorer opdager jeg til min store rædsel at komponenten kan se ALLE andre webmapper altså selve roden.
Jeg er overbevist om at dette er Apache relateret.
Skal der sættes bestemte rettigheder i windows?

http://developer.joomla.org/sf/projects/joomlaxplorer
http://forum.joomla.org/index.php/topic,74231.0.html
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2006 - 00:24 #1
JoomlaXplorer kører som den bruger, Apache kører med. Hvis du vil undgå at den har adgang, kan du fratage den pågældende bruger læserettigheder, men det vil muligvis ikke virke efter hensigten, da Apache nok skal have lidt flere læserettigheder, end du vil tillade.

Du er nødt til at finde ud af at konfigurere JoomlaXplorer korrekt. Det er helt sikkert muligt.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
31. juli 2006 - 02:44 #2
Mon ikke du blot skal bruge direktivet open_basedir til PHP, under det setup der afvikler din Joomla installation?
Avatar billede kullebo Nybegynder
31. juli 2006 - 12:00 #3
Jeg fandt løsningen i en anden tråd, og helt som du skriver med open_basedir

resultata er noget lign dette.

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot C:/wamp/mysql/data/avg
ServerName test.xx.dk
ServerAlias www.xx.dk
php_admin_value open_basedir C:/wamp/mysql/data/avg;C:/wamp/tmp
</VirtualHost>
Avatar billede fixxxer Nybegynder
31. juli 2006 - 14:25 #4
Ok, hvis du mener du selv har løst problemet, så skriv da et svar, og accepter selv dette.
Avatar billede kullebo Nybegynder
01. august 2006 - 18:52 #5
svar