Avatar billede perhoyer Nybegynder
08. juli 2006 - 23:52 Der er 3 kommentarer

Ændre installations sprog

Jeg er af vanvare kommet til at installere DOTNET Framework på dansk - uanset hvor meget jeg downloader den engelske udgave af setupfilen fortsætter jeg med at få fejlmeddelelser på mine aspx sider på dansk - og der findes jo nok ikke noget bedre, men personligt pisser det mig grusomt af ikke at kunne google fejlen.
Min WinXP Pro SP2 er Engelsk. Nogen ide om hvor jeg kan ændre sproget i installationen?
Per
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2006 - 23:57 #1
afinstallerer du den danske inden du installerer den engelske ?
Avatar billede perhoyer Nybegynder
09. juli 2006 - 00:43 #2
Ja jeg downloadede den engelske - når man starter den spør den om man vil afinstallere eller reparerer, jeg vælger så afinstaller, den kører lidt sir så at afinstallationen er afsluttet og genstarter. Når jeg så starter setup dotnetfx.exe filen starters udpakningen på engelsk men så snart wizarden starter er den på dansk.

dotNet 2.0 redist. hedder dotnetfx uanset sproget - men jeg er sikker på at sprog stod til engelsk da jeg downloadede den fra download.microsoft.com
Avatar billede perhoyer Nybegynder
09. juli 2006 - 01:08 #3
Ah i kontrolpanelets - tilføj fjern progs så jeg den danske sprogpakke, den har ligget og hygget sig mens jeg in-og afinstallerede frameworket.
Da den var afinstalleret kørte tingene som den skulle.
Tak for hjælpen ellers