Avatar billede dusktrab Nybegynder
10. juli 2006 - 09:43 Der er 1 løsning

Mærkelige pixelleringer ved scroll og træk af vinduer

Hejsa. Jeg har et Matrox Parhelia med 254 mb ram. Kortet har to DVI udgange, Jeg har en Eizo M1900 og en Strong 1500 tilsluttet, begge LCD skærme. Strong skærmen kører RGB og jeg har en lille DVI-> RGB konverter på den udgang på kortet.

Når jeg bruger scroll eller trækker et vindue i windows xp, kommer der grønne og sorte pixelleringer i det pågældende vindue. Ca. hver anden pixel på mine ikoner på skrivebordet er også blevet hvide. Dette sker på begge skærme.
Scroll fejlen kan midlertidigt undgås ved at holde Ctrl inde og scroll en gang mere eller alt+tab to gange, dvs. trække et andet vindue ind foran og så tilbage til det oprindelige vindue.

Jeg har opdateret med de nyeste drivere på både grafik kort, microsoft .net og skærme uden held. Jeg har også prøvet at tweake alt fra farvestyring, anti-alias til hardware accelration i både windows og Matrox Powerdesk som er deres eget program til kortet.
Systemydelse og effekter i windows har jeg også prøvet.
Jeg har prøvet at nulstille skærmene til factory settings også.

Jeg kan med lidt logisk tankegang regne ud af det har noget med det digitale signal fra kortet at gøre eller også noget rent software mæssigt, men det kan næsten kun være grafikkortet når det opstår på to skærme, både DVI og RGB, eller hvad?
Avatar billede dusktrab Nybegynder
24. november 2009 - 16:57 #1
Ikke relevant længere