Avatar billede lasse_rugby Novice
13. juli 2006 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sort dyr bag min skæm

hej jeg har en acer bærebar, men da jeg tændte den her til aften. er der kommet et lille aflangt dyr ind bag skærmen.
er der nogle der har gode råd.

venlig hilsen lasse
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
13. juli 2006 - 22:41 #1
ha ha... den tror jeg du skal forklare nærmere :-)

Evt. prøv med godbidder der kan lokke dyret frem ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2006 - 22:50 #2
Lad den være. Enten kravler den ud igen, eller også dør den. Der er ikke meget næring i pixels. Når den dør vil den sandsynligvis sidde stille i et stykke tid, og så falde ned i bunden af skærmen, hvor den ikke vil genere dig yderligere.
Avatar billede lasse_rugby Novice
13. juli 2006 - 23:01 #3
hehe okay der er altså ikke noget at gøre ved den????????
Avatar billede nva Praktikant
14. juli 2006 - 08:39 #4
Hold god afstand fra skærmen - måske har dyret virus ;)

Nej alvorligt talt, så lad dyret være. Enten forsvinder det samme vej ud som det kom ind, eller lider en stille død. Tvivler på det gør nogen skade.
Avatar billede strych9 Praktikant
14. juli 2006 - 17:07 #5
Tordenfluer har det med at blive siddende der hvor de dør.
Dette er et ret normalt problem faktisk.
Producentens garanti dækker det som regel ikke, og så må man enten have den til service center eller gøre følgende:

Tag front plastic cover til LCD'en af, og vip den glasplade der sidder foran LCD'en ud. Tag derefter noget luft på dåse eller en kompressor og blæs lortet ud. Lad være med at røre ved indersiden af LCD'en.
Du kan selvfølgelig også få et værksted til at gøre disse ting...