Avatar billede r_becker Novice
15. juli 2006 - 16:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

lave formular til word

hej jeg skal lave et brev som jeg skal sende ud til mange men på foreskellige tidspunkter og ved rækkefølgen kan man lave et standardbrev med en formular som i access hvor man indtster navn, adresse, tlf og sådan noget som så sætter sig ind på de relevante steder i mit brev?

r_becker
Avatar billede kkc Nybegynder
15. juli 2006 - 16:56 #1
Er det ikke en 'normal' brevfletning du bare skal bruge - hvor du sætter fletfelter ind de relevante steder i dit word dokument ? Funktioner > breve og forsendelse > brevfletning
Datakilden kan være en wordtabel, excelfil, Access eller lignende.
Avatar billede r_becker Novice
15. juli 2006 - 17:26 #2
nej har et standard brev men ville gerne have formular som popperup med nogle tekstbokse som man kan indtaste navn og så videre ligesom en formular i access tror også man kan lave det i word
Avatar billede kkc Nybegynder
15. juli 2006 - 18:49 #3
Umiddelbart lyder det som noget VBA der skal programmeres henover dit Word dokument. Alternativt kunne du jo bruge tastaturflet: Ctrl + F9 for at oprette fletfelter der hvor du vil have det i dit dokument. Herefter gemme din 'skabelon' og herefter hoppe fra felt til felt med F11 tasten.
Avatar billede r_becker Novice
15. juli 2006 - 18:54 #4
hmm kigger lige på det senere
Avatar billede supertekst Ekspert
16. juli 2006 - 15:17 #5
Det er ikke noget problem at konstruere en formular i et word-dokument. I formularen kan du i givet fald også udpege dit standardbrev, hvis der er flere.
Er problemet konstruktionen af formularen - så send en kopi af dit standardbrev og marker heri, hvori data fra formularen skal indsættes.
Du er velkommen til at sende det til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede r_becker Novice
16. juli 2006 - 16:36 #6
har fundet ud af det
ved hjælp af af nogle bogmærker og vba så nu spiller det bare (o;

læg et svar så du kan få nogle point kkc som tak for hjælpen

r_becker
Avatar billede kkc Nybegynder
16. juli 2006 - 17:31 #7
et svar :o)
Avatar billede r_becker Novice
16. juli 2006 - 18:03 #8
(o;