Avatar billede EIHP Juniormester
17. juli 2006 - 12:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Background top og bund

Jeg har et fade til lys i toppen, og et fade to mørk i bunden.. men jeg ville gerne ha det så de blev samme sted hele tiden.. jeg prøvet
background-attachment: fixed; med det resultat, at når skærmbilledet blev større.. startede den forfra, da den ikke fyldte hele højden..

Men nu har jeg skaret top og bund ud.. hvordan sætter jeg dem ind.. så top bliver vist hele tiden i toppen af kanten, og det samme for bund? så det hele tiden er samme sted
Avatar billede jps6kb Novice
17. juli 2006 - 13:02 #1
Det klarer du bare sådan her.

  background-image: url("bg.gif");
  background-repeat: repeat-x;

Billedet gentages horizonalt.. altså, fra højre til venstre. Hvis du ikke ønsker det, skriver du no-repeat i stedet for repeat-x.

Sådan du mente? :)
Avatar billede EIHP Juniormester
17. juli 2006 - 13:07 #2
Nej.. da det så bare stopper i bunden, og bliver Hel hvid, i stedet for det mørke brune det skal være
Avatar billede jps6kb Novice
17. juli 2006 - 13:09 #3
Okay.. men så gør du sådan her.

  backgrund: #c0c0c0;
  background-image: url("bg.gif");
  background-repeat: repeat-x;

Du skriver så bare hex koden for den mørkebrune i stedet for c0c0c0. ;)
Avatar billede jps6kb Novice
17. juli 2006 - 13:09 #4
background: #c0c0c0;
  background-image: url("bg.gif");
  background-repeat: repeat-x;

Vi prøver lige igen ;)
Avatar billede EIHP Juniormester
17. juli 2006 - 13:12 #5
Det er netop det jeg vil undgå, at det skal se dumt ud, at den forsætter samme farve i bunden.. kan man ikke få et div til at sidde fast på bunden af vinduet? og det samme for top?
Avatar billede knudgert Nybegynder
17. juli 2006 - 17:31 #6
Avatar billede roenving Novice
27. juli 2006 - 12:28 #7
Sæt den øverste baggrund i et element bagved hoved-elementet og sæt baggrunden til at være den nederste:

  background: transparent url("bg.gif") repeat-x center bottom;
Avatar billede EIHP Juniormester
11. oktober 2006 - 12:31 #8
Knudgert: Ligger du ikke lige et svar?