Avatar billede flim Nybegynder
17. juli 2006 - 19:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lave linieskift i billedetekst

Hejsa.

Når jeg har et billede er der en ALT-tag hvor man kan skrive tekst til billedet. Hvordan laver jeg linieskift? HVis jeg skriver <br> bliver selve teksten <br> skrevet i mit tag og det vil jeg ikke have.

Håber meget I kan hjælpe
Avatar billede jokkejensen Novice
17. juli 2006 - 19:49 #1
Det er desværre ikke muligt, så skal du lave et layer du viser ved mouseover på billedet..

tags er ikke mulige som attributter på et andet tag
Avatar billede flim Nybegynder
17. juli 2006 - 19:50 #2
Hmm - det var dog ærgeligt, men mange tak for svar.

Kan du komme med et eksempel på det med layer, eller er det for langhåret?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
17. juli 2006 - 19:53 #3
Man kan faktisk godt lave et trick: http://www.netmechanic.com/news/vol6/design_no18.htm ved ikke om det er cross-browser dog.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. juli 2006 - 19:58 #4
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex5/index.html

Der er en masse "tooltip" .. tag dig ikke af det ringe design, du kan lave dem som du vil..

De er lidt svære at implementerer, men der er noget kode som du blot skal sætte ind i dit dokument, prøv dig lidt frem.. sig til hvis du skal bruge noget hjælp i denne tråd
Avatar billede flim Nybegynder
17. juli 2006 - 20:21 #5
dotcom - det virker sådan set fint - bortset fra i firefox.

Men der kan jeg slet ikke få mit alt-tag til at bilvce vist. LIgemeget om jeg skriver det med eller uden mellemrum.

Skal man skrive noget specielt for at få det vist i FF, eller er min kode så sårlig at den kun kan ses i IE?
Avatar billede flim Nybegynder
17. juli 2006 - 20:35 #6
dotcom1 - nå, tror ikke det bliver bedre.

Jeg troede at FF også vist en gul boks når man holdte musen over, men det gør den ikke.

Smider du et svar og får dine 30 point?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
17. juli 2006 - 20:44 #7
Jeg er med på en deler.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
17. juli 2006 - 20:45 #8
Husk på at alt-tags kun er beregnet til at blive vist hvis billedet helt mangler. Derfor for du den ikke frem ved mouseover i FF.
Avatar billede flim Nybegynder
17. juli 2006 - 21:20 #9
Ved godt at den i princippet kun burde bruges hvis billedet mangler. Men jeg bruger det også som et forklaring af et billede.

Så tak for hjælpen. Kan være jeg vil rode med noget javascript hvis jeg vil have noget tilsvarende i FF :-)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
17. juli 2006 - 21:22 #10
Okay, tak for points. :)
Avatar billede knudgert Nybegynder
17. juli 2006 - 23:02 #11
Man bruger title til at vise tooltip med, hvis man ikke vil det mere avancerede.