Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2006 - 10:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

medarbejderbredbånd - henter alle mails på alle konti.

Har lige fået medarbejderbredbånd, men nu hentes alle mails på alle konti.

dvs. sender jeg en mail til 123@mail.dk kan jeg hente den på 456@mail.dk - selv om 123@mail.dk slet ikke er sat som konto på den pågældende pc...

Hvad ind i h...... sker der???
Avatar billede langthjem Nybegynder
20. juli 2006 - 10:07 #1
Du har fået en TDC forbindelse, og det er rigtigt nok at de siger at du får "5 e-mail adresser", men virkeligheden er den at du får en e-mail konto, med 5 alias. Så når du henter post for et af dine alias, ja, så får du posten for alle 5 mulige (du kan selvfølgelig godt kun have oprette 2 alias).
Avatar billede joryje Nybegynder
20. juli 2006 - 10:07 #2
Jeg går ud fra at begge "konti" der hentes fra er dine.

Problemet skyldte at du ikke har f.eks. 5 seperate konti, du har en konto, som du kan oprette op til fem ekstra adresser til.
Avatar billede joryje Nybegynder
20. juli 2006 - 10:08 #3
Du kan oprette regler i dit mail program så mails fra de forskellige adresser bliver flyttet til hvar sin mappe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2006 - 10:12 #4
hmmm....

SKOD!
Gider ikke oprette regler for +100 mailadresser.
Bruger bare en gratis mail der kan tjekkes fra Outlook/Express.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2006 - 10:13 #5
Gmail kan hentes i Outlook
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juli 2006 - 10:14 #6
"Gider ikke oprette regler for +100 mailadresser."

Det kan vel kun være 5 adresser, hvis du har medarbejderbredbånd fra TDC?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2006 - 10:50 #7
Der skal vel  oprettes en regel for hver mail adresse man modtager fra?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2006 - 10:51 #8
Desuden vil jeg gerne kunne hente mail fra pc 1 uden at det allerede er hentet på pc 2....
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juli 2006 - 12:01 #9
Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtig har du oprettet flere mailadresser på din webmail. F.eks én til dig selv, én til konen og måske et par stykker til børnene.
Nu kan Outlook Express via regler sættes op til at i ikke modtager hinandens post, selv om i faktisk bruger samme konto, bare med forskellige e-mail adresser.

Der skal oprettes regler for hver enkelt bruger.
Altså, A, B og C skal ha hver deres log ind under XP, men sådan forstår jeg også at det forholder sig.

Åbn Outlook Express på din bruger, f.eks. A
1. Funktioner
2. Meddelelsesregler
3. Post
4. Postregler
5. Ny
6. Under "Vælg betingelserne for reglen" sætter du flueben i "Hvor linien Til indeholder personer"
7. Under "Vælg handlingerne for regler" sætter du flueben i "Hent den ikke fra serveren"
8. Under "Beskrivelse af regel" klikker du på understregningen og skriver de E-mail adresser den ikke skal modtage. (i dette tilfælde e-mail adresserne for B og C)
9. Ok

Gentag proceduren under brugerne B og C, så skulle det gerne funke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2006 - 20:21 #10
Er ikke vant til at bruge regler i Express, så tak :)