Avatar billede hmi Nybegynder
21. juli 2006 - 16:13 Der er 6 kommentarer

oc nvidia geforce fx5700le 256 mb

Hey!

Kan nogen ikke hjælpe mig med at overclock mit gfx kort!

Har søgt lidt på nettet men kan ikke finde noget konkret om mit kort.

Vil gerne hvis det kunne gøres lidt "børnehave" agtigt ;)

Nogen forslag, og gerne en guide...

Mvh
Avatar billede klavil Seniormester
22. juli 2006 - 13:50 #1
Først går du ind på dette link: http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=35853
Henter der Download: coolbit.reg (1 KB)
Denne kan du gemme på skrivebordet.
Derefter vælger du at køre filen.
Når dette er gjort går du ud på skrivebordet, trykker på højre musetast og vælger her egenskaber.
Vælg i fanebladet indstilling (er i toppen i højre side). Vælg derefter avanceret (i bunden i højre side)
Avatar billede klavil Seniormester
22. juli 2006 - 13:53 #2
Ups der kommer mere. Nu vælger du dit grafikkort oppe i højre side.
Nu kommer der en masse valgmuligheder, så som at justere skærm m.m. Du vælger nu den der hedder clockfrekvens.
Her inde vælger du automatisk overclock og siger test.
Nu vil dit kort blive overclocket uden at du selv skal gøre det.
Når dette er færdigt kan du teste det.
Hvis du vil beholde indstillingen hver gang du starter op, skal du huske at sætte flueben i den rubrik.

Håber det går ellers må du skrive igen
Avatar billede hmi Nybegynder
26. juli 2006 - 13:30 #3
standard er 250 / 320
Og nu har den valgt 280 / 384

Er det noget jeg kan mærke, og kan den komme længere op ?

Og hvad står 280 / 384 egentlig for ?

På forhånd tak!
Avatar billede klavil Seniormester
26. juli 2006 - 18:24 #4
Den første er normalt clockfrekvensen for hukommelsen og den sidste er clockfrekvensen for 3D afviklingen.
Prøv at hente dette program http://download.guru3d.com/aquamark3/
Kør testen med normalt grafikkort og derefter med clocket kort.
Det er ikke det store oc, men afhængig af hvilke spil du kører, så kan det måske lige give det sidste.
Jeg syntes ikke du skal OC mere.
Hvis du da vil, så hedder det manuelt OC. Det gøres ved at hæve frekvensen lidt af gangen og så teste kortet. Det må ikke være mere en max 5 mhz af gangen. HUSK AT DET ER PÅ EGET ANSVAR.
Du kan evt hente 3dMARK test programmer her http://www.futuremark.com/download/
De bruges til at teste om kortet er stabilt. Se efter hvide prikker når programmet kører og stop hvis de kommer. Derefter sætter du kortet 5-10 mhz ned og prøver igen.
Avatar billede hmi Nybegynder
27. juli 2006 - 19:53 #5
okay... tak for hjælpen indtil videre!

Kan du måske hjælpe mig med at oc min cpu?

Det er en AMD athlon XP 2200+...

Mvh
Avatar billede klavil Seniormester
27. juli 2006 - 21:12 #6
ja det kan jeg godt.Jeg tror dog ikke du får mere en et par procent ud af det, da AMD generelt ikke er gode til at OC.
Du går ind i bios.
Går ind under din CPU og istedet for AUTO vælger du Manuel.
Hastigheden står i Mhz og du kan køre den op eller ned. Du vælger at køre den 2-3 Mhz op ad gangen. Tjekker systemet med et program som Cpuburn, PCmark eller andet.
Hvis systemet begynder at blive ustabilt (problemer med at køre ind i windows, programmer laver fejl osv) så sætter du frekvensen ned igen.
HUSK DOG DETTE: DIN COMPUTER KAN GÅ HELT NED. DVS DØD OG DU SKAL RESETTE BIOS MED EN JUMPER PÅ DIT BUNDKORT: HOLD ØJE MED DIN TEMPERATUR PÅ DIN CPU.
HUSK DET ER PÅ EGET ANSVAR.