Avatar billede patrion Nybegynder
21. juli 2006 - 17:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sløv mondeo

Hej
Har fået denne Mondeo st.car 2.0 Fra 1999.
Kørt 40.000km.
Motoren virker sløv.Skal op i omdrejninger for at bestille noget.
Kommer der en større bak skal den et gear ned.Kørt andre 2,0 med betydlig mere overskud/trækkraft.Også med ca.130 hk.

Har den fået målt på rullefelt til 135 hk.

Når jeg slipper gasen i højt gear kan den give et lille hak?
Men ellers starter og køre den uden problemer.

Men mit spørgsmål er om mondeo 2,0 opleves som en sløv bil?
Eller kan der være en fejl?
Venlig hilsen
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juli 2006 - 18:36 #1
svaret står skrevet på bilen. Ford

Min svigerfar har også en mondeo, det er en gammelmandsbil som er til at falde i søvn over
Avatar billede patrion Nybegynder
21. juli 2006 - 18:46 #2
Et svar med muligheder...
Men andre som har samme bil?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2006 - 19:30 #3
Udfra din rullefekts maaling er der jo ikke noget galt (en 99 2.0 Zetec skal have 130).

Zetec er en typisk tidlig 90'er R4 16V og skal have lidt omdrejninger for at rykke.

Er du til power ved lave omdrejninger skulle du have koebt en 2.5 Duratec, som
har variabel indsugning.
Avatar billede espersen Novice
21. juli 2006 - 19:52 #4
40.000 på 7 år , lyder af mange koldstarter og kun lidt brug. motoren skal motioneres for at yde max (læs; kan være belægninger m.v. i motoren - tjek også tændrør)

Den trænger nok til en tur til sydfrankrig i rask tempo.
Avatar billede patrion Nybegynder
21. juli 2006 - 20:03 #5
Hej
Tak for nogle bedre svar.Tænker selv at den er som den skal være.Bilen er bil nr 2.Bil nr 1 er en disel med 140hk.Så det er vel der problemt er.
takker.
Smid et svar og i for en klat point.
God weekend.
Jan
Avatar billede espersen Novice
21. juli 2006 - 20:36 #6
;o)
Avatar billede patrion Nybegynder
21. juli 2006 - 20:46 #7
venter lige på arne og buf
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2006 - 01:11 #8
ikke
Avatar billede patrion Nybegynder
22. juli 2006 - 07:23 #9
Avatar billede cyfer Nybegynder
25. juli 2006 - 16:58 #10
Forkert brænstoftilførsel måske..?