Avatar billede eblakoe Nybegynder
28. juli 2006 - 14:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Printeropsætning i hjemmenetværk

Hej Eksperter

Jeg har et D-Link DWL-922 Wireless G kit til trådløst netværk hvor den stationære pc er en form for server, jeg har en bærbar hvor jeg har en D-Link pen DWL-G122 i usb porten.
Mit problem er at jeg ikke kan bruge min Canonprinter fra den bærbare, jeg har sharet den men kan ikke se den når jeg søger.
Kan i hjælpe mig?
Netværket kører ellers perfekt til internettet.
Med venlig hilsen Eivind
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 15:09 #1
Få en udskrift fra printeren, med alt dens opsætning. Plejer man at kunne få ved at holde en af knapperne nede. Der får du den IP, prøv at se om du ikke kan finde den via dens IP istedet?
Avatar billede eblakoe Nybegynder
28. juli 2006 - 15:55 #2
Jo men hvorfor kan den ikke ses når jeg har sharet den?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. juli 2006 - 18:42 #3
Det du siger at du har sharet den, er det lavet i printer-installationen i den stationære computer. Først når du har gjort det installerer du printeren i din bærbare og under installationen bør der være et punkt hvor du får den ledt på vejen til den delte printer. Hvis ikke det lykkes kan du gå ind under egenskaber for printeren på din bærbare fanebladet porte og se om du kan finde vejen til den delte printer der. prøv det og held og lykke.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. juli 2006 - 18:54 #4
Skal jeg egentlig forstå det sådan at printeren er sat til den stationære computer eller er den en netværksprinter.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. juli 2006 - 18:56 #5
Hvis det er en netværksprinter vil jeg undskylde min indblanden
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 10:12 #6
Hvordan har du sharet den?

Det er ikke altid netværket opføre sig som det burde. Har selv en printer sluttet til min router, kunne jeg heller ikke finde, så måtte bruge IP til sidst.
Avatar billede eblakoe Nybegynder
30. juli 2006 - 17:25 #7
Jeg har sharet den på den stationære. Den bærbare er sat trådløst op. Jeg har prøvet om jeg kunne se den ved at søge og det er ikke en netværksprinter, det er en
Canon i965 jeg skal vel ikke investere i en printserver?

mvh Eivind
Avatar billede eblakoe Nybegynder
30. juli 2006 - 17:30 #8
Jeg har desuden installeret driver på den bærbare.

mvh Eivind
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
30. juli 2006 - 21:20 #9
eblakoe. Har du kigget min kommentar 18:42:14. jann-jensen. Jeg har flere gange måtte bruge netop denne fremgangsmåde, så nu da jeg får at vide at printeren er tilsluttet den stationære computer vil jeg anbefale dig at prøve den også.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. august 2006 - 22:13 #10
Hva' eblakoe har du fået din printer til at virke og glemt denne tråd. Er det tilfældet, kan du så ikke lige komme forbi og lukke tråden eller fortsætte hvis du stadig har brug for vores hjælp.
Avatar billede eblakoe Nybegynder
05. december 2006 - 20:28 #11
Hej undskyld den lange ventetid, jeg har fået printeren til at virke.

mvh Eivind
Avatar billede eblakoe Nybegynder
05. december 2006 - 20:29 #12
jann prøv lige at sende et svar så jeg kan give nogle point.
Avatar billede eblakoe Nybegynder
05. december 2006 - 20:30 #13
mvh Eivind
Avatar billede eblakoe Nybegynder
05. december 2006 - 20:32 #14
hvordan kan jeg komme til at give dig point.

mvh Eivind