Avatar billede mb2000 Novice
28. juli 2006 - 23:02 Der er 4 kommentarer

Ftp problemer på en Linksys WRT54GP2

Jeg har fået en ny router fra Linksys som også kører med ip telefoni, selv om alle porte er åbne og den er konfigureret ligesom min gamle router vil den ikke åbne for min ftp adgang, man bliver logget på - men man kan ikke se mapperne ?? den retunerer med en fejl 425 i den ftp session man kører. Port 20 og 21 er forward til ftp serveren på indersiden. Mail og www porte fungerer perfekt, Gode råd modtages gerne
Avatar billede cmoz Praktikant
29. juli 2006 - 00:28 #1
Kan du få det til at virke, hvis du laver FTP login fra server/pc som FTP serveren kører på?

Hvis ja, kan du også connecte og få det til at virke fra en anden maskine intern fra dit netværk? Altså hvor du connecter til den lokale IP og ikke public.

Derefter ved du om problemet er FTP setup eller om det er router setup.
Avatar billede mb2000 Novice
29. juli 2006 - 08:40 #2
Hvis jeg laver en ftp.xxxxxxx.dk i explorer på den maskine der kører server kommer samme fejl, men en af mine venner siger at han ikke får fejlen når han kommer fra "ydersiden" den tjekker jeg lige senere :-)
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2006 - 13:25 #3
prøv nærmere at lave ftp://lokalipadresse istedet for ;) for det kan være natloopback som er problemet.
Avatar billede cmoz Praktikant
29. juli 2006 - 14:02 #4
Ja netop hvis du bruger din eksterne ip eller ****.dk tester du jo udefra også skal du ud og ind igen.

Brug din lokale ip først til at test med først.

du kan se den ved at skrive ipconfig i en kommandoprompt (cmd.exe)

Så går du uden om routeren hvis du først tester det på selve maskinen hvor FTP kører fra og senere men en pc der er på dit LAN som stadig kan fange den på den lokale IP.