Avatar billede t0pd0g Nybegynder
01. august 2006 - 21:45 Der er 1 kommentar

Find farven på en pixel på en skjult form

Hey

Først og fremmest drejer det sig her om Compact Framework.

Jeg sider og roder med at finde en måde hvor på jeg kan tage et "screenshot" af en form som ikke er blevet vist endnu.

Indtil videre har jeg fundet ud af at kopiere en synlig form til et bitmap ved brug af GDI funktionen BitBlt. Når jeg forsøger at benytte denne i forbindelse med en skjult form, får jeg desværre blot en kopi af den synlige form. Så vidt jeg kan regne ud sker dette fordi begge forme har samme "device-context": skærmen.

Er der nogen som har en ide til hvordan man kan kopiere en skjult form, eller måske bare hvordan jeg kan finde farven på en enkelt pixel så jeg kan lave kopieringen manuelt?

Mvh Olav
Avatar billede segato Nybegynder
02. august 2006 - 13:15 #1
Er det forms du henter vi win32 API med noget enumwindows har har du i objekterne? Undre mig hvorfor du anvender gammel api kode.