Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. august 2006 - 13:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

rensning af installation (fjerne egne filer)

hvor gemmes "macros" lavet inde i excel eks.? ...jeg har en bunke PC'er som bruges i forbindelse med noget undervisning og de skal "renses" efter brug hvergang...

Jeg tænkte på lige at ligge et script som ville blive kørt hvergang maskinen lukkes ned som så lige "renser" ud!

Man kunne jo kører en Virtuel maskine på computeren, men det virker lidt overkill :)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. august 2006 - 13:38 #1
http://www.ccpro.dk/deepfreeze.htm kan også bruges, men det er måske også lidt overkill?
07. august 2006 - 13:48 #2
Hvis det er en nyere Office-pakke, du arbejder med, har du mulighed for at gemme din Office-opsætning - og senere genskabe indstillingerne.

Når du opretter en makro, har du mulighed for at vælge hvor makroen skal gemmes - enten i den aktuelle projektmappe eller i en skabelon. Der er derfor ikke noget entydigt svar på, hvor makroer gemmes.
Avatar billede darrich Novice
07. august 2006 - 14:19 #3
En nem løsning er at lægge et nyt image på via ghost.

Alternativt anvend RIS til scriptet installation, hvis det er forskellig pc hardware.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. august 2006 - 14:45 #4
:| ...det burde da være muligt at "scripte" sig ud af det?

...gemte filer vil ligge ét bestemt sted på alle PC'ere (alle er ens) og det er WindowsXP og Office 2003

Det er simpelthen en tidsrøver at lave en "office repair", image restore osv. for at fjerne en 20-30 dokumenter, macroer osv. ... :| ARG!
07. august 2006 - 14:57 #5
Der er ikke tale om at lave en Office-repair; men et simpelt valg i menuen:
Microsoft Office 2003 (Bruger) Gem mine indstillinger
Microsoft Office 2003 (Bruger) Gendan mine indstillinger
Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. august 2006 - 15:29 #6
hvor findes denne funktion? :| ...det har jeg da aldrig hørt om før!
07. august 2006 - 15:37 #7
I en standard-installation findes funktionen under:
Start->Programmer->Microsoft Office->Microsoft Office-værktøjer
07. august 2006 - 15:49 #8
Ellers kan du finde filerne her: (standardinstallation)

"C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\profgem.bat"
"C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\profgen.bat"
Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. august 2006 - 15:54 #9
det var lige godt s... ...har aldrig lige set den fil før (ok, indrømmet har faktisk aldrig brugt den der "tools" mappe!

kanon... jeg ser lige om det kan automatiseres og dermed løser opgaven optimal!
Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. august 2006 - 16:01 #10
der skal lige
Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. august 2006 - 16:01 #11
komme max "street respect" herfra!!!