Avatar billede psycho42 Nybegynder
08. august 2006 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "for each" løsning

Hej igen igen Eksperter.

Så sidder jeg endnu engang og fifler med noget asp ting, denne gang er det noget for each jeg gerne vil være dus med.

Jeg har to tabeller. en kategori-tabel og en hold-tabel.

Dem vil jeg meget gerne have listet således (altså bare såen ideen ik)

Kategori1
- Hold 1
- Hold 4
- Hold 6

Kategori2
- Hold 2
- Hold 3

Jeg er nået frem til at jeg skal bruge en for each sætning, men jeg synes ikke lige mig og hjernen vil arbejde sammen og det er sikkert super simpelt.. - er der nogen der ud fra dette kan give en lille hjælpende hånd.

ekstra info:
kategori tabellen indeholder: id og knavn
hold tabellen indeholder: id, navn, kategori ID og meget mere.. men dette skulle være nok til dette script tror jeg..

På forhånd tak
Brian
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. august 2006 - 20:16 #1
prøv dette

<%
strSQL1 = "Select * from kategori"
set rs1 = conn.execute(strSQL1)
if not rs1.eof then
%>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<%
do
kategori_id = rs1("id")
kategori_navn = rs1("knavn")
%>
  <tr>

    <td><%=kategori_navn%></td>
<td>
<%
strSQL2 = "Select * from hold where kategori_ID = " & kategori_id
set rs2 = conn.execute(strSQL2)
if not rs2.eof then
do
response.write rs2("navn") & "<br>"
rs2.movenext
loop while not rs2.eof
set rs2 = nothing
end if
%>
</td>
  </tr>

<%
rs1.movenext
loop while not rs1.eof
set rs1 = nothing
%>

</table>
<%
end if
%>
Avatar billede psycho42 Nybegynder
09. august 2006 - 00:34 #2
Det prøver jeg lige i morgen :) - Tak so far, giver point, hvis dette er den rigtige løsning :)
Avatar billede psycho42 Nybegynder
09. august 2006 - 22:14 #3
Jeg takker mange gange - havde set mig blind i noget med for each (så noget lignende lavet i PHP) - Men løsningen var jo simple.. Som jeg også tænkte.. Tak fordi du lige tog dig tid :) - Jeg skal lige have modificeret det, men du har vist mig vejen
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
10. august 2006 - 07:53 #4
;-)) - ja nogle gange kan man i tankerne få det lavet lidt meget indviklet og så er det bare lige ud af landevejen.
Avatar billede psycho42 Nybegynder
10. august 2006 - 11:28 #5
okay okay.. Så viste du mig landevejen : D