Avatar billede jonas_c Nybegynder
08. august 2006 - 18:54 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål om flere skrifter på ens site.

når man nu har det der hedder
p {color: #ffffff; font-family: arial, verdana; font-size: 10px;}

og man gerne vil have flere forskellige skrifter på ens side kan man så ikke skrive det ligsom p1, p2, p3 eller noget i den stil?
Avatar billede caf Nybegynder
08. august 2006 - 19:17 #1
Nej ikke helt men du kan gøre sådan
css:
#p {color: red; font-family: arial, verdana; font-size: 10px;}
#p1 {color:red; font-family: arial, verdana; font-size: 25px;}
#p2 {color:red; font-family: arial, verdana; font-size: 50px;}

html:
<body>
<div id="p">Prøve</div>
<div id="p1">Prøve</div>
<div id="p2">Prøve</div>
</body>
Avatar billede caf Nybegynder
08. august 2006 - 19:21 #2
Altså sådan:
<html>
<head>
<style type="text/css">
#p {color: red; font-family: arial, verdana; font-size: 10px;}
#p1 {color:red; font-family: arial, verdana; font-size: 25px;}
#p2 {color:red; font-family: arial, verdana; font-size: 50px;}
</style>
</head>
<body>

<div id="p">Prøve</div>
<div id="p1">Prøve</div>
<div id="p2">Prøve</div>

</body>
</html>

Mvh Caf
Avatar billede roenving Novice
08. august 2006 - 19:42 #3
-- men det lyder mere, som om der er brug for benyttelse af klasser:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
<style type="text/css">
.p {color: red; font-family: arial, verdana; font-size: 10px;}
.p1 {color:red; font-family: arial, verdana; font-size: 25px;}
.p2 {color:red; font-family: arial, verdana; font-size: 50px;}
</style>
</head>
<body>

<div class="p">Prøve -- p</div>
<div class="p1">Prøve -- p1</div>
<span class="p">Prøve -- p i span</span>
<div class="p2">Prøve</div>
<span class="p" style="background:black">Prøve -- p i span</span>

</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
08. august 2006 - 19:44 #4
-- og så bør man i øvrigt undgå en advarsel ved også at angive en generisk font:

font-family: arial, verdana, sans-serif;
Avatar billede jonas_c Nybegynder
08. august 2006 - 23:30 #5
ok cool tak.. det virker begge dele...

eh.. kan sku ikke huske hvordan man giver points :/

hvordan er det nu hehe..
Avatar billede roenving Novice
09. august 2006 - 13:12 #6
Du beder den/dem, du vil give point, om at lægge et svar ...

Når der så er lagt svar, markerer du navnet/ne i boksen til venstre og trykker på Acceptér !-)
Avatar billede jonas_c Nybegynder
09. august 2006 - 13:26 #7
hvorfor har i så ikke lagt et svar i stedet for en kommentar? hehe så lig et svar...
Avatar billede caf Nybegynder
09. august 2006 - 17:41 #8
Ok her er et :-))
Avatar billede roenving Novice
10. august 2006 - 16:00 #9
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
19. august 2006 - 11:11 #10
-- og tak for point ;~}