Avatar billede psycho42 Nybegynder
12. august 2006 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgning i array inden i en do sætning ?

Hey Experter.

kan dette lade sig gøre ? - jeg får ikke fejl, men scriptet gør ikke lige det jeg havde håbet..

if not session("hold_kurv") = "" then

arrHold = session("hold_kurv")

Response.write "<h2 class='h2'>Du har tilføjet følgende hold:</h2>"

arrHold = Split(session("hold_kurv"),",")

For t = LBound(arrHold) to UBound(arrHold)
strSQL3 = "Select id, navn from hold where id = " & arrHold(t)
'response.write strSQL3 & "<br>"
rs3 = connect.execute(strSQL3)
Response.write "<a href='omhold.asp?id=" & rs3("id") & "' class='alt-link'>" & rs3("navn") & "</a><br>"
next

(anden kode)

do
response.write "<tr>"
response.write "<td class='hold-td'><font class='text'>" & rs2("hold_nr") & "</font></td>"
response.write "<td class='hold-td'><a href='omhold.asp?id=" & rs2("id") & "'>" & rs2("navn") & "</a></td>"
if session("hold_kurv") = "" then
response.write "<td class='hold-td' align='center'><a href='tilmelder.asp?id=" & rs2("id") & "'>Tilmeld</a></td>"
else
fundet = 0
arrHold = Split(session("hold_kurv"),",")
For i = LBound(arrHold) to UBound(arrHold)
if (arrHold(i)=rs2("id")) then
    fundet = 1
  end if
next
if fundet = 1 then
response.write "<td class='hold-td' align='center'><a href='afmelder.asp?id=" & rs2("id") & "'>Afmeld</a></td>"
else
response.write "<td class='hold-td' align='center'><a href='tilmelder.asp?id=" & rs2("id") & "'>Tilmeld</a></td>"
end if
response.write "</tr>"
rs2.movenext
loop while not rs2.eof
set rs2 = nothing
end if

----

Ideen med koden er at den skal vise enten Tilmeld eller Afmeld alt efter om id'et er inden i arrayet - men det ser ud som om søgningen i arrayet ikke rigtig fungerer(den viser tilmeld for hvert hold lige meget hvad) - er det ikke muligt at foretage denne søgning inde i en do - while sætning ? - evt. alternativ til dette ?
Avatar billede mascote Nybegynder
12. august 2006 - 16:36 #1
kan ikke se hvad du vil have til at stå tilmeld og afmeld
Avatar billede psycho42 Nybegynder
12. august 2006 - 17:13 #2
Hm.. okay - prøver lige at redefinere det..:

I Del 1. af koden viser jeg bare hvor dataen til arrayet kommer fra..

I Del 2. Viser jeg en do sætning hvor jeg printer en tabel ud - denne tabel viser
Holdnr - navn - Knap(enten afmeld eller tilmeld)
Avatar billede psycho42 Nybegynder
12. august 2006 - 17:19 #3
damn til store knap - kom lige til at trykke send :D
- Videre-->
midt problemer kommer så her:

jeg vil gerne have vist en knap der hedder afmeld, hvis mit array (arrHold) indeholder id'et som matcher mit recordset - altså denne kode:
if session("hold_kurv") = "" then ' hvis sessionen er tom
response.write "<td class='hold-td' align='center'><a href='tilmelder.asp?id=" & rs2("id") & "'>Tilmeld</a></td>"
else
fundet = 0 ' sæt fundet til 0
arrHold = Split(session("hold_kurv"),",") ' del arrHold op ( vil se sådan ud (1,2,3) )
For i = LBound(arrHold) to UBound(arrHold) ' fra første til sidste objekt i arrayet
if (arrHold(i)=rs2("id")) then ' kig efter om rs("id") findes
    fundet = 1 ' hvis true, så sæt fundet lig med 1
  end if
next
if fundet = 1 then ' hvis der var fundet noget i denne, så skriv afmeld
response.write "<td class='hold-td' align='center'><a href='afmelder.asp?id=" & rs2("id") & "'>Afmeld</a></td>"
else ' ellers så bare skriv tilmeld
response.write "<td class='hold-td' align='center'><a href='tilmelder.asp?id=" & rs2("id") & "'>Tilmeld</a></td>"
end if

Håber det var bedre formuleret?

På Forhånd Tak for hjælpen
Brian
Avatar billede psycho42 Nybegynder
13. august 2006 - 16:47 #4
slet ingen der kan hjælpe? - eller er det fordi det er weekend? :(
Avatar billede psycho42 Nybegynder
14. august 2006 - 11:25 #5
Jeg har måske formuleret mig forkert i spørgsmålet - Opretter et nyt, som bedre forklare mit problem...
Avatar billede psycho42 Nybegynder
14. august 2006 - 11:38 #6
omformuleret spørgsmålet:
http://www.eksperten.dk/spm/725987