Avatar billede tkondrup Nybegynder
13. august 2006 - 17:15 Der er 8 kommentarer

Hvordan kan man erstatte mellemrum med +´er?

Hejsa

Vil lige høre om der er nogen som ved hvordan man kan erstatte mellemrummer med +´er.

I min database har jeg en masse titler på film, dem vil jeg gerne have at man nemt kan søge på ved brug af IMDb.com. På IMDb ser adresselinjen sådan ud når man søger: http://www.imdb.com/find?s=all&q=saving+private+ryan
Det ville være smart, hvis der var en mulighed til at omdanne titlen Saving Private Ryan til Saving+Private+Ryan, og derved kunne smide den ind i et hyperlink.

Håber der er en som gidder at hjælpe.
Avatar billede 4262sandved Nybegynder
13. august 2006 - 17:25 #1
er det det her du mangler?

formular:

formnavn = Request.Form("formnavn")
formnavn = Replace(formnavn, " ", "+")

QueryString:
<%
hej = Request.Querystring("hej")
hej = Replace(hej, " ", "+")
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 17:26 #2
<%
streng = "saving private ryan"
streng = replace(streng," ","+")
link = "http://www.imdb.com/find?" & streng
response.write link
%>

\Dan
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. august 2006 - 17:38 #3
Du kan køre din streng gennem Server.URLEncode
Avatar billede tkondrup Nybegynder
13. august 2006 - 18:49 #4
det blev jeg ikke meget klogere af, med mindre man kun vil bruge titlen Saving Private Ryan. - Kan I ikke pensle det lidt ud - for en relativ begynder.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 22:41 #5
OK!
Her antager jeg at din database hedder "data.mdb" og ligger i samme mappe som asp-scriptet. Ligeledes antager jeg også at tabellen i din database hedder "film" og at kollonnen vi skal kigge i hedder "titel"...
Så ville det være sådan her:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & server.mappath("data.mdb")
set rs = Conn.execute("select * from film")
if NOT rs.EOF then
do until rs.EOF
titel = rs("titel")
titelmedplus = replace(titel," ","+")
response.write "<a href=""http://www.imdb.com/find?s=all&q=" & titelmedplus & """ target=""_blank"">" & titel & "</a>"
rs.movenext
loop
else
response.write "Ingen film fundet!"
end if
rs.close
set rs=nothing
Conn.close
set Conn=nothing
%>

- mere kan det vel næppe pensles ud...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 22:42 #6
RETTELSE!!! Sådan her skal det være:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & server.mappath("data.mdb")
set rs = Conn.execute("select * from film")
if NOT rs.EOF then
do until rs.EOF
titel = rs("titel")
titelmedplus = replace(titel," ","+")
response.write "<a href=""http://www.imdb.com/find?s=all&q=" & titelmedplus & """ target=""_blank"">" & titel & "</a>"
rs.movenext
loop
else
response.write "Ingen film fundet!"
end if
rs.close
set rs=nothing
Conn.close
set Conn=nothing
%>
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 22:43 #7
Nej sådan her:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & server.mappath("data.mdb")
set rs = Conn.execute("select * from film")
if NOT rs.EOF then
do until rs.EOF
titel = rs("titel")
titelmedplus = replace(titel," ","+")
%>
<a href="http://www.imdb.com/find?s=all&q=<%=titelmedplus%>" target="_blank"><%=titel%></a>
<%
rs.movenext
loop
else
response.write "Ingen film fundet!"
end if
rs.close
set rs=nothing
Conn.close
set Conn=nothing
%>
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. august 2006 - 23:36 #8
Jeg holder stadigvæk på URLEncode, den tager også højde for andre specialtegn

titelmedplus = Server.URLEncode(titel)