Avatar billede kazistuta Nybegynder
15. august 2006 - 20:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Word crasher ved indsætning af billede

Jeg har nu længe haft et problem med Word. Af uforståelige årsager kan programmet ikke indlæse mine billeder, når jeg henter et billede fra nettet, som jeg gerne vil indsætte. Det sker ikke med alle billeder, men skete f.eks. idag med et jpg-billede. Word forsøger at indlæse billedet, kan ikke og lukker derefter programmet ned. Hvis jeg gemmer billedet på harddisken derimod, og indsætter billedet derfra, er der ingen problemer. Det er en besværlig måde, når jeg blot skal printe et dokument ud fra internettet, så er der et klogt hoved, der kan hjælpe mig?
16. august 2006 - 05:53 #1
"...printe et dokument ud fra internettet..." - Øhhh - hvad mener du ? IE ka' da altid udskrive ?

Eller mener du KUN billedet i IE ?
HøjreMusseTast på billedet - udskriv billed...
Avatar billede kazistuta Nybegynder
16. august 2006 - 21:27 #2
Jeg troede, det var let at forstå:-)

Jeg højreklikker på et billede i IE og trykker "kopier". Herefter højreklikker jeg i Word og klikker "indsæt". Her ville det omtalte jpg-billede f.eks. ikke indlæses i Word (lavede bare et lille "billede"-ikon), men gjorde bare at Word lavede fejlmelding og lukkede ned....
16. august 2006 - 22:57 #3
... sådan burde det også virke...

Brug istedet "Gem billed som..."
Og bagefter i Word [Indsæt][Billed][Fra fil...]
16. august 2006 - 22:58 #4
... eller din HøjreMusseTast - Kopier
Skift til Word
Rediger - Indsæt Speciel ...
Avatar billede kazistuta Nybegynder
16. august 2006 - 23:25 #5
Dit første forslag havde jeg jo skrevet var for omgængeligt:-)

Det andet forslag virker, men det må da være en fejl i opsætningen/indstillingen af Word, siden jeg ikke bare kan kopiere og indsætte direkte..... Stadig end tand mere besværligt at skulle gå op i menuen og derefter også vælge den korrekte indstilling for indlæsningen af "special".
17. august 2006 - 09:47 #6
... jeg har oplevet noget i den retning før ...

Sååååå - indtil videre må du bruge den metode...
17. august 2006 - 09:47 #7
Ping...

(Det var et [svar]...)