Avatar billede mwahl Praktikant
17. august 2006 - 06:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst keyboard u/numpad

Hej.

Jeg har lavet mig en lille shuttle PC til stuen, hvor jeg har rippet samtlige af mine 800-900 CD'ere og lagt ind på.
Disse bliver pt afspillet i iTunes, og computeren er så sat til min forstærker i stuen.

Issue:
Jeg kunne godt tænke mig et rigtigt lille men fikst trådløst keyboard UDEN det numeriske tastatur til styring af computeren, og til søgning i sange. Dvs. noget a la et trådløst keyboard i laptop størrelse.
Hvilken tilslutningsform det er har lidt underordnet (radiobølger eller Bluetooth), men umiddelbart tror jeg ikke IR vil være optimalt da det skal virke også uden for synsvinklen.
Om der er mus (dvs. trackball) indbygget - tjah - det ville vel være lækkert nok, da jeg så slipper for den trådløse trackball jeg også har. Men en indbygget trackball skal helst være meget lille.
Keyboardet må også gerne være sort da det så passer med resten af udstyret.

Håber der er nogen der kender noget i denne retning - gerne med links til spec's og til priser samt steder hvor det kan købes.

Hilsen
Wahlen
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2006 - 07:02 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2006 - 07:06 #2
Ups, den er jo ikke trådløs.  :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2006 - 07:08 #3
Denne er der måske lidt for meget "tivoli" over:
http://dk.pricerunner.com/computing/peripherals/keyboards/582466/details#
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2006 - 07:11 #4
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2006 - 07:24 #5
Avatar billede mwahl Praktikant
17. august 2006 - 07:53 #6
Det første Shuttle keyboard er ret pænt (=noget lignende søges) men desværre ikke trådløst.

Nummer 2 og nummer 4 er desværre infrarøde - og det begrænser jo bevægelsesmuligheden drastisk.

Nummer 3 er til gengæld ret interessant - udseendet er ikke det kønneste og jeg har ikke den store erfaring med joystick mus. Men det kan jo være det bliver det hvis der ikke kommer andre muligheder.

Men tak for forslagene.
Hvis du smider et svar så får du halvdelen af pointene.

/Wahlen
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2006 - 12:32 #7
Velbekomme, jeg var ikke lige opmærksom på at 2 og 4 er infarøde.  :-)