Avatar billede mrchrisp Nybegynder
17. august 2006 - 17:30 Der er 4 kommentarer

Exchange mappe og kontaktkort rettighedder nulstilles

Hej Eksperter

Jeg er løbet ind i et lille problem som bliver ved med at drille mig. Har i sidste uge installeret en ny Windows 2003 SBS server med Exchange. Vi er gået fra en SBS 2000 til den nye for at fjerne nogle fejl en tidligere bruger (med alt for meget indflydelse) har skabt i rettighedderne på mappe niveau og på de enkelte kontaktkort i offentlige mapper.
Nu da jeg har eksporteret alle brugers data til lokale *.pst filer og importeret dem igen til den nye SBS 2003/Exchange server viser det sig at den har rettighedderne med sig fra den gamle server. Der er nogle ukendte brugere fra den gamle server på mapperne og vise af mapperne kan der ikke ændres i.
Spørgsmålet er derfor - kan man sætter mapperne tilbage til default hvor admin er ejer, og default er udgivende redaktør osv... ?
Findes der en måde hvorpå jeg kan få alle mapperne sat til standard på en gang. Det gælder også for enkelte kontaktkort som ligger i offentlige mapper at brugerne i outlook ikke har rettighed til at slette dem. Når jeg kikker på enkelte kontaktkort er der ingen ejer ... hmmnn ... mærkeligt, hvordan får jeg slettet dem.

Håber at i kan hjælpe mig, for det er ved at være LIDT irriterende :-)

På forhånd tak

MrChrisp
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
18. august 2006 - 11:00 #1
Er der slet ingen der kan hjælpe mig med det her ... ?

Please

MrChrisp
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
19. august 2006 - 00:04 #2
som Administrator kan du jo altid tage ejerskab på mapperne og derefter gøre hvad du vil med dem. Men er der mange der skal laves som, kan du vil lave en policy der gør det for dig.
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
19. august 2006 - 17:36 #3
Hej Bimmer

Tak for dit svar.

Er der noget jeg skal være opmæksom på når Adinistrator overtager ownership på mapperne? Gøres det iøvrigt fra System manager eller fra My Computer?
Sidste spørgsmål kan jeg bare slette bruger af offentlige mapper fra den gale server som ikke kendes på den nye, og vil ny tildelte brugere kunne opnå samme rettighedder som de tidligere hvad angår slette skrive redigere mv.

Mange tak for hjælpen

MrChrisp
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
23. august 2006 - 18:49 #4
Er der slet ingen som har lyst til at kommentere yderligere ?
Hmmnnnn