Avatar billede jakobhighfarm Nybegynder
18. august 2006 - 16:23 Der er 1 løsning

Insætning af function i oprindeligt script

Hej! Jeg har brug for lidt hjælp...

Jeg har fået mit lille lotteriprogram til at registrere hvergang én angivet kode er blevet brugt sådan at den ikke kan udtrække den samme gevinst to gange.

MEN jeg vil gerne have at man kan udtrække 25 x 200 kr. (på samme "variabel" ex. "riv") og 5 gange 1000 kr.(på samme "variabel" ex. "ghi") Jeg kan bare ikke hitte ud af hvor jeg skal sætte denne tælle funktion ind! kan i hjælpe mig!
for forståelsensskyld kommer her et simpelt arbejds eks. www.hodesign.dk/bolig/cardthing.html ( eksemplet svare ikke 100% til den nedenstående kode da jeg har rettet den lidt til og gjort den mere "reglret" Men grundstammen er den samme... og eksemplet er bare for at vise hvad det er jeg skriver...

prøv at skrive a b c på kyeboardet (man skal trykke t - for at komme tilbage) g h i virker også og m n o...

Jeg har to problemstillinger som jeg meget grne vil have hjælp til:
1. jeg vil gerne kunne styre hvormange gang en præmie skal kunne udtrækkes.

2. Jeg vil gerne have mulighed for at ændre på antallet af karakterer i "kode variablerne(dem man kan vinde/ tabe med)(lige nu er den sat op til kun at kunne registrere tre.

Min kode:

actionscript:
var arr:Array = ["", "", ""];
var keys:Array = ["abc", "ghi", "mno", "riv"];
var so:SharedObject = SharedObject.getLocal("keysCollection");
so.flush();
so.clear();

if(!so.data.oldkeys) so.data.oldkeys = [];
var oldkeys:Array = so.data.oldkeys;
//  remove already used keys in key array
for(var l in oldkeys){
    for(var m = 0; m < keys.length; m++){
        if(oldkeys[l]==keys[m]){
            keys.splice(m,1);
        }

function onKey() {
        var display        = "";
        var oldFound        = false;
        arr.push(String.fromCharCode(Key.getAscii()).toUpperCase());
        if (arr.length>3) {
                arr.shift();
        }
        for (var j in oldkeys) {
                var k = String(oldkeys[j]);
                if (arr.length>=k.length) {
                        if (arr.join("") == k.toUpperCase()) {
                        display        = "desværre";
                                oldFound        = true;
                        }
        if(!oldFound){
                for (var i = 0; i<keys.length; i++) {
                        var key = keys[i];
                        if (arr.length>=key.length) {
                                if (arr.join("") == key.toUpperCase()) {
                                        trace("sesame sesame!");
                                        switch (key.toLowerCase()) {
                                        case "abc" :
                                                display        = "desværre";
                                                break;
                                        case "mno" :
                                                display        = "vinder_10t";
                                                break;
                                        case "ghi" :
                                                display        = "vinder_1t";
                                                break;
                                        case "riv" :
                                                display        = "vinder_200";
                                                break;
                                        }
                                        oldkeys.push(keys.splice(i, 1));
                                }
        //  update cookie oldkeys
    so.data.oldkeys = oldkeys;

        switch(display){
                case "vinder_10t":
                        _root.vundet_10t_.gotoAndPlay(2);
                      _root.desv.gotoAndStop(1);
                      _root.velkommen.gotoAndStop(2);
                        break;
                case "vinder_1t":
                        _root.vundet_1t_.gotoAndPlay(2);
                      _root.desv.gotoAndStop(1);
                      _root.velkommen.gotoAndStop(2);
                        break;
                case "vinder_200":
                        _root.vundet_200_1.gotoAndPlay(2);
                      _root.desv.gotoAndStop(1);
                      _root.velkommen.gotoAndStop(2);
                        break;
                case "desværre":
                        _root.vundet.gotoAndStop(1);
                      _root.desv.gotoAndPlay(2);
                      _root.velkommen.gotoAndStop(2);
                        break;
        }

iden med programmet er:
At kunne udtrække nogle præmier på min hjemmeside - hvis man har en bestemt kode - min nuværende fordeling er - 1. 10.000kr 2. 1.000 3. 200 kr. og 4. er en nitte. - ALTSAMMEN fiktivt indtil videre...!!
Avatar billede jakobhighfarm Nybegynder
23. august 2006 - 11:06 #1
Jeg lukker