Avatar billede andersdp Nybegynder
21. august 2006 - 12:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

group by, hvilke id'er grupperes?

Har denne som fungerer fint:
------------------------------------------
SELECT id, phone,COUNT(*) FROM customers GROUP BY phone HAVING COUNT(*) > 1
------------------------------------------

Men hvis jeg nu gerne vil vide, præcis hvilke id'er det samme tlf nr optræder ved, hvad gør jeg så? Tænker at der måske kan gøres noget smart ved den sætning......
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2006 - 12:55 #1
Med en subselect formentlig  (utestet) - kræver en ikke for gammel mysql

SELECT id,phone FROM customers WHERE phone in (SELECT phone FROM customers GROUP BY phone HAVING count(*)>1)
Avatar billede andersdp Nybegynder
21. august 2006 - 13:04 #2
Ja, skulle nok have skrevet indledningsvist at jeg er velsignet med en version 3.23.49.

Dit forslag giver vel også en "error in syntax" af den grund...
Avatar billede andersdp Nybegynder
21. august 2006 - 13:25 #3
Har løst det med en dobbelt while. Old skool - burde have tænkt på det før, men tak for din tid som jeg vist spildte lidt :(
Avatar billede andersdp Nybegynder
21. august 2006 - 19:37 #4
lukker